ZF Investiţi în România! Ionuţ Radu, Librex: Comenzile din străinătate au ajuns la 10% din total. Vindem cărţi unde sunt mai mulţi români

Autor: Alex Ciutacu 13.09.2021

Afacerile Librex au ajuns la 5 mil. lei în 2020, iar pentru 2021 compania ţinteşte afaceri de 12,5 mil. lei.

Vânzările pe plan extern ale librăriei online Librex au ajuns la 10% din totalul vânzărilor, în contextul în care com­pania vizează ţările unde locuiesc mai mulţi români, a ex­plicat Ionuţ Radu, fondator al Librex, în emisiunea ZF In­vestiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Livrăm în toată ţara şi în UE. Am deschis acest serviciu de curând pentru că avem foarte multe cereri şi am dorit să fim aproape de conaţionalii noştri din alte ţări. (...) Vindem acolo unde sunt bazinele clasice de români – Franţa, Spania, Italia şi Germania. Avem momentan 90% dintre comenzi în România şi 10% dintre comenzi sunt în străinătate“.

Cu toate acestea, invitatul a subliniat că trendul este în creştere în ceea ce priveşte comenzile pe care le fac românii plecaţi peste graniţe, iar anul viitor ponderea ar putea creşte spre 15%. „Un aspect foarte bun este că livrarea în străinătate este foarte rapidă, între 24 şi 48 de ore. Uneori se întâmplă să ajungă cartea în Spania mai rapid decât ajunge la Cluj sau la Timişoara. Este o realitate, trebuie să recunoaştem că infrastructura noastră este foarte slabă şi cumva este evident că timpii de livrare de la Bucureşti până la Satu Mare sunt destul de mari“. 

Librăria online Librex a ajuns în prezent la 6.000 de titluri active, în contextul în care oferta este una dinamică, iar unele titluri se epuizează rapid.

„Ne propunem ca până la sfârşitul anului să ajungem la 10.000 de tiluri. Bineînţeles că titlurile pot fi mult mai multe, în schimb noi ne dorim să ne concentrăm toată atenţia către titlurile care sunt mai cerute“. 

Categoriile care conduc vânzările sunt beletristică, cărţile pentru copii şi cărţile de dezvoltare personală, însă Ionuţ Radu a explicat o nouă categorie vine puternic din urmă: cărţile de adolescenţi. 

„Adolescenţii sunt şi pentru noi o surpriză pentru că nu erau până anul trecut o categorie foarte căutată, dar începând de anul trecut sunt căutate din ce în ce mai mult cărţile. Pot găsi şi o explicaţie: cumva începând de anul trecut tinerii au prins gustul cititului, mai ales în contextul în care au avut mai mult timp la dispoziţie odată cu închiderea şcolilor“. 

Cifra de afaceri a Librex a crescut anul trecut până la 5 milioane de lei, iar pentru anul în curs compania ţinteşte o cifră de afaceri de 12,5 milioane de lei. 

„Avem aşteptări acum să vină lunile de boom, noiembrie şi decembrie. Luna noiembrie vine cu Black Friday, iar luna decembrie este un Black Friday zilnic, este luna cadourilor şi va fi un iureş fenomenal“. 

Compania a realizat anul trecut investiţii de jumătate de milion de euro, iar anul acesta investiţiile plănuite şi bugetate însumează 200.000 de euro.