ZF Investiţi în România! Alexandr Jeleascov, Coletăria.ro: Vom ajunge la 600 de puncte pickup până la finalul anului. Românii vor folosi mai mult această opţiune

Autor: Alex Ciutacu 10.09.2021

♦ Diferenţele de preţ dintre livrarea la domiciliu şi livrarea la puncte pickup sunt în creştere. ♦ Grupul are în prezent peste 7.000 de puncte în Europa, dintre care peste 300 în România. ♦ Investiţiile Packeta în România se ridică la 3 mil. euro în 2021.

Coletăria.ro, parte a grupului ceh Packeta, vrea să ajungă la o reţea de circa 600 de puncte pickup în România până la finalul anului, de la peste 300 de puncte în prezent, în contextul în care evoluţia accelerată a comerţului online îi va determina pe români să utilizeze mai mult astfel de opţiuni de livrare a coletelor, a explicat Alexandr Jeleascov, CEO al Coletăria.ro, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Am planificat iniţial pentru 2021 să ajungem la 600 de puncte, probabil vom depăşi această ţintă până la finalul anului. În România lipseşte acest serviciu, avem şi alte servicii similare, dar aici vorbim strict de PUDO (pickup/drop-off), mai sunt partenerii noştri care mai au lockere, dar România este o ţară mare şi necesită câteva mii de puncte pick-up“.

Grupul ceh Packeta activează ca o platformă logistică cu entităţi fizice în şapte ţări, printre care şi România, respectiv livrare în 37 de ţări din lume. Prezentă în piaţa din România din 2017, compania Coletăria.ro îşi va schimba anul acesta numele în Packeta România. Dintr-o reţea totală de peste 7.000 de puncte pickup la nivel european, trebuie menţionat că în Cehia sunt 3.700 dintre acestea. Jeleascov este de părere că această opţiune de livrare va deveni din ce în ce mai populară şi în România. 

„Acesta este viitorul. În 2017 vedeam o diferenţă de piaţă de circa cinci ani între Cehia şi România, dar acum decalajul s-a redus la trei ani. Tendinţele care au avut loc în trecut în Cehia sunt exact la fel şi în România. (...) În alte ţări din Europa serviciul de livrare la domiciliu a început să fie un lux şi nu mai este serviciul numărul unu. Probabil asta se va întâmpla şi în România, dar treptat“. 

Practic, serviciile de livrare la puncte de pick-up vor prinde avânt odată cu dezvoltarea unor reţele naţionale de astfel de puncte. Totodată, utilizarea va veni din diferenţa de preţ şi din libertatea de a alege momentul în care ridici coletul, fără a fi nevoie să fii acasă o zi întreagă, în funcţie de când soseşte curierul la domiciliu.

„În Cehia diferenţa dintre livrare la domiciliu şi livrare la un punct fix este de aproximativ 50% ca şi preţ, sau chiar mai mult. În România diferenţa este de 20-30% dar este într-o continuă creştere“. 

Grupul ceh lucrează cu un total de peste 30.000 de magazine online şi selleri, iar în piaţa din România are parteneriate cu 1.600 dintre aceştia. Principalele sectoare în care activează cei care lucrează în piaţa locală cu compania sunt: accesorii, cosmetice, fashion, IT&C sau produse farmaceutice.

„Înregistrăm creşteri şi la nivel naţional, dar şi de la nivel naţional către alte ţări. Noi nu suntem o firmă de curierat clasică, suntem o platformă logistic, iar clientul printr-o singură integrare are acces la toată reţeaua noastră de puncte pick-up, peste 7.000 în alte şase ţări, dar şi la livrare la domiciliu prin 85 de transportatori în 37 de ţări“. 

Dincolo de reţeaua de puncte pick-up în continuă expansiune, Coletăria.ro are în România şi două depozite de circa 4.000 mp fiecare, unul în Bucureşti şi unul în Oradea. 

„Am făcut upgrade anul acesta, am trecut la depozite mai mari, ne gândim şi la alte depozite şi probabil unul dintre ele va fi deschis în 2021, iar celelalte în următorii ani. (...) Al treilea depozit va veni în funcţie de necesitate şi probabil va fi situat în centrul ţării“. 

Relocarea în spaţii mai generoase pentru depozitele din România fac parte dintr-un plan de investiţii care se ridică la 3 milioane de euro pentru anul 2021. 

„O parte din buget merge în rebranding şi în acoperire, în extinderea reţelei naţionale de puncte pick-up şi în oameni pentru că acolo investim foarte mult. Totodată investim în noi rute, o gamă mai largă de servicii şi investim şi în segmentul de tehnologie care e foarte important pentru noi“. 

În ceea ce priveşte numărul de angajaţi, Coletăria.ro a ajuns anul trecut de la 10 la 40 de angajaţi, iar anul acesta vrea să ajungă la 80 de salariaţi pe piaţa locală. 

Numărul de colete intermediate în piaţa locală s-a dublat în 2020, iar în 2021 compania vede o creştere de peste 30%. În ceea ce priveşte cifra de afaceri, Coletăria.ro a închis anul 2020 cu afaceri de 4,5 milioane de euro. 

„Pentru 2021 suntem la 40% creştere în acest moment. Am depăşit aşteptările faţă de ce ţinteam la începutul anului şi vom vedea probabil o creştere de 50-60%“.