Vânzările medicamentelor şi suplimentelor pentru copii au avut un avans de 5% în pandemie, până la 341 mil. lei. Produsele care se adresează copiilor au avut cel mai accelerat ritm de creştere în 2020 din categoria medicamentelor eliberate fără reţetă

Autor: Georgiana Mihalache 13.09.2021

De la analgezice pentru copii, la produse pentru tuse, răceală, alergii sau suplimente alimentare, produsele care se adresează copiilor au crescut în 2020 cu 5% la vânzări faţă de anul trecut, ceea ce a dus piaţa la 341 mil. lei, din datele oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor International. Raportat la anii anteriori, ritmul pentru piaţa medicamentelor pediatrice a scăzut, în condiţiile în care copiii au stat acasă în pandemie, cursurile în şcoli fiind oprite.

Acest lucru s-a resimţit în vânzările de medicamente în 2020, pacienţii ajungând mai rar în farmacii. În plus, purtarea măştii a redus şi răspândirea răcelilor, de exemplu, din observaţiile farmaciştilor. Totuşi, în comparaţie cu alte categorii de produse, piaţa medicamentelor pentru copii eliberate fără reţetă a mers pe plus în 2020, din datele de la Euromonitor.