Metro: Bucureştiul găzduieşte un sfert din totalul magazinelor moderne din România, fiind cea mai importantă piaţă pentru jucătorii de tip cash & carry, hipermarket sau supermarket. Cota de piaţă a reţelelor străine a ajuns la circa 65% şi e pe un trend continuu ascendent

Autori: Bogdan Cojocaru , Cristina Roşca 14.09.2021

♦ În total, în comerţul modern din România există zece reţele străine care adună aproximativ 3.600 de magazine sub mai multe formate ♦ Acestora li se adaugă circa 60.000-70.000 de magazine tradiţionale, operate de antreprenori locali ♦ Vânzările totale ale comerţului cu dominantă alimentară - modern şi tradiţional – se ridică anual la 20-22 mld. euro.

La ora actuală, Bucureştiul găzduieşte un sfert din totalul magazinelor mo­derne din România, fiind astfel cea mai importantă piaţă pentru jucătorii de tip cash & carry, hipermarket sau supermarket, spun reprezentanţii comerciantului german Metro Cash & Carry, compania care a deschis de altfel drumul comerţului modern în România în 1996.

„Acest lucru (importanţa Capitalei pentru comerţul modern – n.red.) poate fi explicat prin faptul că, statistic, un magazin în Bucureşti are de regulă vânzări mai mari decât unul din provincie dat fiind că şi salariul mediu este mai mare, iar rata şomajului este mai mică“, adaugă oficialii de la  Metro Cash & Carry.

În funcţie de format şi reţea, vânzările în Bucureşti pot fi apropiate de cele din provincie (în cazul unui discounter local) sau pot fi cu până la 40% mai mari (în cazul unui retailer multiformat), arată datele ZF oferite de jucătorii locali.