(P) Salesforce şi OSF – parteneri ai transformării digitale

Autor: Publicitate 14.09.2021

 

Care sunt trend-urile în digitalizarea Europeană?

Recenta pandemie COVID-19 a accentuat nevoia companiilor din întreaga lume şi din toate sectoarele de a adopta modele de afaceri digitale. Un studiu realizat în primăvara anului 2020 arată că, la fel ca pe întregul glob, şi Europa s-a digitalizat în urma măsurilor impuse de pandemie, digitalizarea sa crescând cu 14% într-un an, creştere care în condiţii normale ar fi durat 2-3 ani, în timp ce în România rata medie de digitalizare a sărit de la 64% la 89%.

Conform studiilor International Data Corporation – IDC (IDC EMEA, Future Enterprise Resilience 2021, Internal, Wave 3, April 5 - April 16, 2021, Romania), 62% din companiile care s-au îmbarcat în parcursul de digitalizare au ales în initiaţivele lor “short-term” sau “fragmented focus”. Mai mult, 75% din acestea au declarat că în 2021 îşi vor păstra sau mări bugetul de digitalizare, cu 20% în medie, faţă de bugetele din 2020.

Indiferent dacă digitalizarea presupune oferirea de experienţe de cumpărare inteligente şi intuitive pe toate canalele - mobil, social media, web (on-line) şi în magazin fizic (off-line) [Commerce Cloud], sau suport pentru echipele de vânzări astfel încât acestea să vândă mai inteligent şi mai rapid [Sales Cloud] sau pur şi simplu prin plasarea clientului în centrul fiecărei experienţe [Marketing Cloud], aceste soluţii de tip “Customer 360” au oferit agilitatea, scalabilitatea şi capacităţile inovatoare prin care companiile şi-au accelerat dramatic progresul.

Salesforce Commerce Cloud este una dintre cele mai importante soluţie de comerţ Direct-to-Consumer, B2C şi B2B din lume. Commerce Cloud este o platformă Cloud (multi-tenant) de comerţ electronic, care permite companiilor să creeze experienţe de cumpărare inteligente şi unificate pe toate canalele - mobil, social media, web (on-line) şi magazin fizic (off-line).

Aceasta susţine brand-urile să se lanseze mai repede, să crească mai repede şi să atragă mai mulţi clienţi. Utilizând puterea cloud-ului, tehnologia Commerce Cloud permite companiilor să creeze experienţe inovatoare pentru clienţi, care să stimuleze vânzările şi să determine loialitatea faţă de brand.

Commerce Cloud conectează activitatea clienţilor de pe toate canalele, permiţând o vizualizare unitară şi comună a activităţii clienţilor, a stocurilor, a produselor şi a promoţiilor. Prin conectarea tuturor canalelor - atât digitale, cât şi fizice - Commerce Cloud permite companiilor să ofere o experienţă cu adevărat coerentă, de la achizitie până la livrare şi dincolo de aceasta.

În clasamentul Gartner Magic Quadrant 2021, secţiunea Digital Commerce, Salesforce este nominalizat ca lider, pentru al şaselea an consecutiv.

 

Salesforce Sales Cloud este o aplicaţie bazată pe cloud, concepută pentru a susţine echipele de vânzări să vândă mai inteligent şi mai rapid, centralizând informaţiile despre clienţi, înregistrând interacţiunile acestora cu compania şi automatizând multe dintre activităţile pe care agenţii le fac în fiecare zi. Prin urmare, aceştia vor petrece mai puţin timp cu task-urile administrative şi mai mult timp pentru a încheia tranzacţii. Pentru managerii de vânzări, Sales Cloud oferă vizibilitate în timp real asupra activităţilor echipei, iar realizarea unor estimări corecte ale cifrei de vânzări devine facilă. Şi, cel mai important, Sales Cloud este uşor de utilizat şi se poate adapta la modul în care lucrează echipa de vânzări.

Sales Cloud permite dezvoltarea afacerilor prin facilitarea încheierii mai multor tranzacţii (asigura păstrarea evidenţei tuturor informaţiilor şi interacţiunilor cu clienţii într-un singur loc, accesibil de oriunde şi oricând), favorizând obţinerea mai multor potenţiali clienţi (asigură gestionarea contactelor care vizitează un website sau răspund la email, direcţionându-le automat către reprezentanţii potriviţi, la momentul potrivit), creşterea productivităţii (permite logarea apelurilor, gestionarea oportunităţilor şi a răspunsurilor către clienţi, verificarea dashbordurilor de oriunde şi oricând) şi adoptarea celor mai bune decizii (oferă rapoarte detaliate privind activitatea clienţilor, bazate pe cele mai recente şi detaliate informaţii).

Salesforce Marketing Cloud este platforma care permite furnizarea de experienţe relevante şi personalizate pe toate canalele şi dispozitivele, permiţând agenţilor de marketing să transmită mesajul potrivit la momentul oportun, în toate etapele interacţiunii cu clientul.

Marketing Cloud include soluţii integrate pentru: managementul clientului, e-mail, mobil, social media, web personalizat, advertising, crearea şi gestionarea conţinutului şi analiza datelor. Orice contact cu clienţii este monitorizat, iar consilierea acestora în interacţiunea lor cu companiile devine mai uşoară si mai eficientă. Organizaţiile pot oferi o experienţă premium, personalizată, cu “360 degree view” pentru fiecare client, fidelizându-i cu mesajul potrivit, la momentul potrivit şi pe canalul potrivit, creând astfel relaţii de calitate cu aceştia.

Toate datele - inclusiv cele de marketig, vânzări, servicii – sunt adunate în istoricul clientului, care evoluează şi se actualizează în mod constant. Fiecare interacţiune cu un client - cum ar fi deschiderea unui e-mail, înregistrarea la un program de loialitate, achiziţia în magazin sau orice serviciu de tip customer services - se adaugă la datele din CRM.

Marketing Cloud furnizează date şi funcţionalităţi ale aplicaţiilor prin intermediul platformei, permiţând utilizatorilor să acceseze, să facă schimb de informaţii, date şi procese relevante şi să colaboreze în timp real şi mult mai usor, prin conectarea la aplicaţie, renunţându-se la stocarea informaţiilor pe unitatea hardware (desktop/laptop/dispozitiv mobil).

Cine şi cum a reuşit să aibă succes în transformarea digitală?

Un exemplu concret este Adidas, pentru care website-ul a devenit canalul principal de cumpărare, preferat de tot mai mulţi clienţi. Transformarea digitală a însemnat pentru Adidas o investiţie într-o serie de produse Salesforce, precum Commerce Cloud, Marketing Cloud şi Service Cloud, cu avantaje enorme, iar trecerea la digital îi oferă acum posibilitatea de a se apropia de consumatori şi de a-i înţelege pe fiecare în parte.

Cu Service Cloud, Adidas permite personalului său de 1.100 de agenţi să ofere servicii mai rapide şi mai inteligente pentru orice tip de canal utilizat de consumatori - telefon, e-mail, web sau social media - totul într-o singură aplicaţie, serviciul de asistenţă pentru clienţi fiind mai eficient pentru companie şi, mai ales, personalizat şi mai convenabil pentru consumatori.

Cu Commerce Cloud compania reuşeşte să dezvolte rapid relaţii cu cumpărătorii de pe întreg mapamondul. În prezent, compania administrează peste 50 de magazine în peste 40 de ţări şi îşi poate controla, gestiona şi actualiza prezenţa globală rapid şi uşor, operând modificări în cascadă în toate unităţile doar cu câteva clicuri.

Strategia centrată pe consumator şi axată pe digitalizare pe care Adidas a abordat-o, dă acum roade, vânzările globale ale companiei crescând substanţial. După implementarea soluţiilor Salesforce, compania a anunţat o creştere de 24% pentru brand-urile sale în America de Nord şi de 59% a comerţului electronic la nivel global, "... care a echivalat cu aproape 1,1 miliarde de dolari în vânzări online".

Şi alte companii, de talie mare, mică şi mijlocie, din multiple industrii sau verticale de business, de tip Direct-to-Consumer, B2B, B2C şi non-profit, precum Sony, Canon, Laurastar, Prénatal, Samsonite, ALDO shoes, Sephora, OSRAM, Philips, Activision Blizzard, American Red Cross, Western Union, Aegon, Vodafone, T-Mobile, GE, Kone, Schneider Electric, Aston Martin, Toyota, L’Oreal Canada, Laura Canada, Farfetch, Burton Snowboards, Ubisoft, Baccarat, Continente Hypermarket, Philippine Long Distance Telephone Company (PLDT) au implementat cu succes soluţiile Salesforce.

 

De unde pot să încep? Primul pas spre digitalizare este Dreamforce

În fiecare an, Salesforce organizează în San Francisco conferinţa internaţională, cunoscută sub numele de Dreamforce. Desfăşurându-se pe parcursul mai multor zile, se califică drept una dintre cele mai mari conferinţe de tehnologie la nivel global şi reuneşte lideri de opinie, pionieri din industrie, mii de profesionişti IT şi peste 170 000 de participanţi.

Conferinţa va avea o abordare hibridă în acest an. Dreamforce 2021 se va desfăşura între 21 şi 23 Septembrie şi va găzdui un număr restrâns de participanţi selectaţi în San Francisco, în timp ce restul lumii se va alătura virtual. Iniţial, Salesforce plănuia să găzduiască diverse hub-uri în întreaga lume, dar din cauza restricţiilor Covid, se pare că acest lucru nu se va întâmpla. Cei care doresc să participe la conferinţă pentru a asculta discursurile principale, pentru a afla mai multe despre noile produse Salesforce, despre trend-urile transformării digitale, pentru a lua parte la sesiuni de instruire sau pentru a viziona peste 100 de ore de conţinut original, se pot înscrie gratuit AICI.

 

CLICK AICI PENTRU A PARTICIPA GRATUIT 

 

Cine sunt partenerii transformării digitale?

Salesforce este cel mai important furnizor de cloud software din lume, cu o cifră anuală care se ridică la 21,25 miliarde de dolari în 2021 (creştere de 221,3 ori faţă de anul 2004,când compania a fost listată pentru prima dată la bursă). Salesforce este furnizorul #1 mondial de soluţii software CRM (Customer Relationship Management), cu o cotă de piaţă de 19,8%. CRM este segmentul cu cea mai rapidă creştere în ultimii ani, oferind companiilor soluţii pentru gestionarea interacţiunii cu clienţii şi eficientizarea activităţii interne.

Salesforce susţine companiile de orice mărime să accelereze transformarea digitală la scară largă, astfel încât echipele de marketing, vânzări, e-comerţ, servicii şi IT să funcţioneze unitar, lucrând de oriunde, pentru a asigura servicii de înalt nivel pentru clienţii lor, totul de pe o singură platformă care este mereu accesibilă de pe orice dispozitiv, fix sau mobil. Salesforce oferă, de asemenea, o suită complementară de aplicaţii, focusate pe vânzări, servicii de suport pentru clienţi, marketing personalizat şi automatizat, dezvoltarea aplicaţiilor pe platforme declarative, analiză şi vizualizare a datelor, integrarea sistemelor şi aplicaţiilor interne şi externe, lucru colaborativ în timp real între echipe, indiferent de locaţie, toate acestea beneficiind de Inteligenţă Artificială integrate în Platforma Salesforce. 

Motto-ul Salesforce în 2021 este “Lucrând De Oriunde – Work From Anywhere”.

Printre clienţii săi se numără peste 150.000 de companii, fie ele mari sau mici, precum L’Oréal, Brunello Cucinelli, Design Within Reach, TOMS, Baume, BBVA, Barclays, AXA Business Insurance, Unilever, T Mobile, Belkin, Coca-Cola , Brown-Forman, Alken-Maes, Barry Callebaut, Marriott, Dunkin’ Brands, ABB, Stanley Healthcare, Alstom Grid, ENGIE şi mulţi alţii

OSF Digital este unul dintre liderii din domeniul comerţului global şi al transformării digitale bazate pe soluţii cloud, cu expertiză în managementul relaţiilor cu clienţii (CRM), comerţul digital al companiilor (enterprise connected commerce), soluţii de gestionare a comenzilor (order management solutions), managementul shopping-ului on-line (storefront management services), dezvoltare de aplicaţii dedicate şi servicii de consultanţă.

Cu capabilităţi în comerţul Direct-to-Consumer, B2C şi B2B şi experienţă în a susţine companiile să diversifice soluţiile comerciale, de marketing, de vânzări şi de service, OSF ghidează fără probleme companiile pe parcursul întregii lor călătorii de transformare digitală, identificând cerinţele unice ale clienţilor şi lansând soluţii comerciale inovatoare, dedicate pieţelor specifice şi industriilor verticale. Această expertiză a fost utilă în 2020, când OSF a lansat peste 20 de soluţii specifice industriei şi acceleratoare comerciale pentru a sprijini brand-urile din întreaga lume să înceapă să vândă online rapid şi să depăşească provocările legate de pandemie.

Partener de încredere Salesforce din 2010, premiat de Salesforce de mai multe ori pentru transformarea comerţului digital, OSF Digital este axat pe susţinerea transformării digitale a brand-urilor la nivel global. Fiind o companie globală, cu prezenţă locală în America de Nord, EMEA (Franţa, UK, Germania, România, Italia, Spania, Portugalia, ţările Nordice, UAE), America Latină, şi APAC, OSF Digital asigură livrarea eficientă în toate fusurile orare şi pe toate pieţele. HSBC şi BDC sunt partenerii financiari ai OSF Digital, iar Delta-v Capital este un investitor.

Printre clienţii săi se numără unele dintre cele mai cunoscute companii din lume: L'Oréal USA, e.l.f. Cosmetice, Lush Handmade Cosmetics, La Polar, Geox, Schuh Limited Stonewall Kitchen, Browns, Brooks, Aristocrazy, US Patriot, GPE Group (Sergent Major, Natalys si Du Pareil Au Même), Domaine Chandon, Urban Barn, Bouclair, Fanalca, Kal Tire, Solarwatt, Emerce şi multe altele.