Afaceri de la zero. Familia Moisescu produce prăjituri şi patiserie sub brandul Curcubeu pe cerul gurii la Braşov. „Magazinul online a venit la momentul potrivit“

Autor: Alexandra Matei 15.09.2021

„Am început cu o pagină de Facebook şi ni s-a depăşit capacitatea de producţie imediat, mai ales în seara de Paşte din 2020. Ulterior, am prins gustul vânzărilor online şi am zis că suntem pregătiţi să deschidem un magazin online.“

Iulia şi Gabriel Moisescu din Braşov au pornit la drum din dorinţa de a nu mai fi angajaţi şi de a avea propriul lor business şi au deschis, cu o investiţie iniţială de 20.000 de euro, un atelier de producţie de patiserie şi cofetărie numit Curcubeu pe cerul gurii, proiect pe care l-au dezvoltat cu un magazin online al cărui impact se vede deja în business. Compania Wowzaaa Treats SRL, care administrează brandul Curcubeu pe cerul gurii, a avut în 2020 o cifră de afaceri de 175.000 de euro, potrivit datelor de pe platforma de analiză financiară confidas.ro.

„Afacerea a pornit ca un business local acum 5 ani. Singura noastră dorinţă era să nu mai fim angajaţi, neştiind la ce ne înhămăm. Astăzi, suntem mai angajaţi moral faţă de familiile celor cărora le plătim salariile şi taxele. Am ales domeniul patiseriei, am pus un plan de afaceri la punct, am realizat ce utilaje ne trebuie, ulterior, am şi definit bugetul de care era nevoie şi am făcut un credit nevoi personale în valoare de 20.000 de euro. Ne-am concentrat pe zona de online, iar prima încercare a noastră a fost în plină pandemie, când am început cu o pagină de Facebook. Ni s-a depăşit capacitatea de producţie imediat, mai ales în seara de Paşte din 2020. Ulterior, am prins gustul vânzărilor online şi am zis că suntem pregătiţi să deschidem un magazin online. Ca o oportunitate exact la momentul potrivit a apărut iniţiativa Băncii Transilvania, care ne-a selectat alături de alte 39 de businessuri locale mici pentru înfiinţarea unui magazin online”, a povestit Gabriel Moisescu, unul dintre cei doi fundatori ai brandului Curcubeu pe cerul gurii.

În afacere sunt implicaţi şase oameni, împreună cu cei doi fondatori. Antreprenorul spune că firma s-a dezvoltat destul de rapid, astfel încât după aproximativ un an, de la primii 3 clienţi, „care au fost de fapt nişte prieteni”, au ajuns la peste 60 de clienţi, iar businessul, din neplătitor de TVA a devenit plătitor. 

„Lucram în trei schimburi. Lumina nu se stingea deloc în atelierul de producţie.” Acela a fost momentul în care familia Moisescu a decis să reaşeze firma pe o nouă direcţie şi a renunţat la circa trei sferturi din portofoliul de clienţi distribuitori pentru că veniturile, deşi consistente, generau şi cheltuieli pe măsură. 

Odată cu pasul acesta şi cu deschiderea magazinului online, fondatorii magazinului Curcubeu pe cerul gurii şi-au propus să fie întotdeauna corecţi cu clienţii şi cu colegii lor şi să păstreze calitatea produselor.  Principiul pe care aceştia au mers, încă de la început, şi care a reprezentat şi sursa de inspiraţie pentru numele magazinului online a fost acela de a nu introduce conservanţi sau alte produse care să lungească perioada de valabilitate a produselor lor sau care să le facă mai arătoase.  Astfel, afirmă Gabriel Moisescu, dezvoltarea a venit prin recomandări.

„Am avut plăcuta surpriză de a avea client după client datorită gustului”. În ceea ce priveşte dezvoltarea brandului, antreprenorul se aşteaptă la o creştere după deschiderea magazinului online. Următorii paşi sunt dezvoltarea pe partea de marketing şi extinderea cu o cofetărie fizică, în Braşov. „Nu vom renunţa nici la partea de socializare, astfel încât vom căuta să dezvoltăm şi un spaţiu ce ne va permite vânzările directe către clientul final. Ne-am propus ca în maxim doi ani, aşa cum sunt unele locuri cunoscute în Braşov, să fim şi noi.”

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business