Producătorul clujean de lactate Bonas, profit net de 41.200 lei şi afaceri de 6,6 mil. lei în S1/2021. Investitorii, reacţie negativă la bursă

Autor: Tibi Oprea 16.09.2021

Bonas Import Export (simbol bursier BONA), producător clujean de lactate care s-a listat la Bursa de Valori Bucureşti la finele lunii iunie, a anunţat că a încheiat primul semestru din 2021 cu un profit net de 41.210 lei, de peste 10 ori mai mic faţă de S1/2020, la afaceri de 6,6 mil. lei, minus 1,7%.

Acţiunile BONA înregistrau joi la ora 13.21 o scădere de 6,6%, pe tranzacţii de 60.000 de lei, potrivit datelor BVB.

„Cifra de afaceri prezintǎ o uşoarǎ diminuare (1,67%) ca urmare a concentrǎrii activitǎţii spre retehnologizare şi ca urmare a impactului pandemiei SAR-COV 2 asupra activitǎţii societǎţii. Acelaşi trend descrescǎtor se regǎseşte şi ȋn totalul veniturilor, ȋnregistrându-se o diminuare de 0,66%, ȋn schimb cheltuielile totale ȋnregistreazǎ o majorare cu 4,55% ca urmare a creşterii numǎrului de salariaţi şi a cheltuielilor ocazionate de reutilarea/retehnologizarea societǎţii. (...) Profitul net al societǎţi prezintǎ o diminuare considerabilǎ ca urmare a implementǎrii programului investiţional şi a diversificǎrii producţiei ȋn trimestrul 2, ȋnregistrând o diminuare de 90,76%”, menţionează compania în raportul semestrial publicat la Bursa de Valori Bucureşti.

Veniturile din exploatare s-au ridicat la 9,3 mil. lei şi au fost la un nivel similar cu primul semestru din 2020, în timp ce cheltuielile de exploatare au fost de 9,3 mil. lei, în urcare cu 4,9%, astfel că rezultatul din exploatare a fost profit de 29.900 de lei, faţă de profit de 501.400 de lei în S1/2020, arată calculele ZF.

Marja EBITDA a scăzut de la 0,05% în S1/2021, comparativ cu 0,13% în S1/2020. Rata de îndatorare în perioada analizată a fost zero.

Ȋn ce priveşte dezvoltarea reţelei proprii de magazine, ȋn primele 6 luni au fost demarate operaţiunile aferente deschiderii a ȋncǎ unui magazin ȋn municipiul Cluj-Napoca, a unui depozit frigorific şi a cel puţin trei magazine ȋn Bucureşti, precum şi activitǎţi de identificare a altor locaţii ȋn vederea creǎrii unei reţele extinse ȋn toate cartierele capitalei şi ȋn ȋmprejurimi.

“Diversificarea producţiei şi inovarea este o preocupare continuǎ a emitentului, concretizatǎ ȋn primele 6 luni ale anului 2021 ȋn lansarea de noi produse precum urda, burrata, dar şi investiţia, autorizarea şi lansarea unei linii de ȋngheţatǎ produsǎ din lapte proaspǎt, producţia şi comercializarea fiind demaratǎ ȋn a doua jumǎtate a lunii iunie”, menţionează compania în raport.

Implementarea strategiei de dezvoltare concretizatǎ ȋn lansarea noii linii de ȋngheţatǎ şi achiziţionarea activului unde va fi realizatǎ investiţia ȋn noua unitate de producţie şi ȋn centrul logistic integrat a condus la o creştere a activelor imobilizate cu 54%.

Ca parte a investiţiei ȋntr-o nouǎ unitate de producţie şi a unui centru logistic integrat, ȋn luna aprilie a fost semnat contractul privind achiziţionarea unui activ, terenul având o suprafaţǎ de 6.026 mp, investiţiile descrise mai sus urmând a fi realizate pe acest teren. Finanţarea acestor acţiuni ȋntreprinse pe parcursul primului semestru al anului, a fost asiguratǎ din surse proprii.

Având ȋn vedere debutul tranzacţionǎrii acţiunilor ȋn data de 24.06.2021, operaţiunea de majorare a capitalului social urmeazǎ a se desfǎşura şi finaliza ȋn semestrul II, fapt ce a condus la o decalare a planului privind extinderea reţelei de magazine cu ȋncǎ 20 de magazine şi implicit a creşterii volumului de vânzǎri, pentru semestrul II, se mai arată în raport.

Acţionarii principali ai companiei sunt Vasile Naş (20,44%), Emil Ovidiu Naş (20,44%), Petru Brad (18,33%), iar restul acţiunilor sunt deţinute de persoane fizice şi juridice.