Ediţie specială a emisiunii ZF Business Hi-Tech. Microsoft, 25 de ani de prezenţă pe piaţa din România. Ce impact a avut prezenţa Microsoft în România pe segmentul programelor educaţionale în zona de tehnologie

Autor: Adrian Seceleanu 23.09.2021

♦ Gabriela Ford, director, EOS România: Noi colaborăm de 20 de ani cu Microsoft România ♦ Ana Maria Stancu, fondatoare, RoboHub: RoboHub nu ar fi existat fără sprijinul Microsoft România ♦ Florin Cardasim, cofondator, Codecamp: Am organizat 80-90 de evenimente mari în care, alături de alţi parteneri de tehnologie, Microsoft a jucat un rol foarte important.

Programele finanţate de subsi­diara locală a companiei ame­ricane Microsoft în cei 25 de ani de prezenţă pe piaţa locală au permis derularea a numeroase programe care au ajutat un număr important de profesori şi elevi dar şi alţi actori din industrie să fie la curent cu cele mai noi tehnologii, au declarat invitaţii din cadrul unei ediţii speciale a emisiunii ZF Business Hi-Tech.

„Noi colaborăm deja de 20 de ani şi am încercat să mă gândesc din cei 20 de ani ce aş putea să spun să încapă într-o discuţie scurtă astfel încât să exprime de fapt proiectele pe care le-am derulat. Aş vrea totuşi să punctez faptul că un asemenea parteneriat îndelungat cu Microsoft ne-a adus un parteneriat pe care l-aş defini la

360 de grade pentru că noi colaborăm o dată cu sectorul preuniversitar în care lucrăm cu cadrele didactice şi le sprijinim pentru a preda mai uşor tehnologia - mai ales acum, în contextul COVID-19, aceasta este chiar o prioritate atât pentru noi cât şi pentru şcoli şi pentru Ministerul Educaţiei. Dar sigur că lucrăm şi cu sectorul universitar pentru că dinamica joburilor se schimbă pe piaţa muncii şi este un plus să poţi să fii la curent cu absolut toate noutăţile tehnologice. Microsoft fiind un jucător atât de important pe piaţă, sigur că această colaborare multisectorială este de mare folos tuturor. În plus faţă de aceste programe cu educaţia formală trebuie să mărturisesc că noi avem multe programe mai mici şi concentrate pe diferite categorii socio-profesionale. De exemplu cei care

şi-au pierdut joburile din sectorul HoReCa sau din alte sectoare care au fost mai afectate de pandemia de COVID-19. Am derulat astfel programe care să aducă un plus de competenţă digitală astfel încât ei să se poată recalifica sau să poată rămâne în anumite joburi care progresează pe scară tehnologică“, a declarat în cadrul emisiunii Gabriela Ford, director al fundaţiei EOS România.

„Cu Microsoft ne-am întâlnit prima dată când această companie a făcut o solicitare de propuneri de proiecte pe care să le finanţeze. Microsoft România avea un milion de euro pe care-i punea la bătaie pentru proiecte pe educaţie digitală. În cazul meu ideea de RoboHub a existat deja de câteva luni de zile şi am încercat să atrag diverse companii private să fac o investiţie în acest sens pentru că am realizat cât de importantă va fi programarea şi în special zona aceasta de robotică în viitor. Numai că majoritatea companiilor nu credeau într-un produs care nu exista deja. Practic era un concept cel pe care încercam să îl vindem şi să obţinem susţinere. Drept urmare nu am avut un mare succes aşa că am aplicat la la acest proiect al Microsoft. Pot să vă spun că au fost în jur de 130 de proiecte dacă mai ţin eu minte deci o competiţie foarte acerbă şi au fost alese cinci astfel de propuneri printre care şi a noastră“, a declarat şi Ana Maria Stancu, fondator al RoboHub.

„E adevărat că nu am făcut doar RoboHub în acest proiect. Noi am mers şi în 25 de şcoli să facem educaţie digitală. Practic am reuşit să facem ceea ce ne doream foarte mult şi anume un centru de expertiză pe robotică şi programare pentru copii şi profesori care predau robotică. Dar am reuşit să ne facem şi o comunitate foarte strânsă pe zona aceasta de educaţie digitală. Pot să vă spun cu siguranţă că RoboHub nu ar fi existat în România fără sprijinul Microsoft România.“

„Eu mi-am început cariera de inginer utilizând tehnologii Microsoftş din ce în ce mai mult m-au atras anumite tehnologii şi am devenit speaker la unul dintre evenimentele Microsoft de acum 17-18 ani se chema MSDN Roadshow. Acolo mi-au venit multe idei văzând comunitatea şi toată efervescenţa şi toate lucrurile bune care se întâmplă acolo împreună cu doi prieteni - Dan şi Gabriel - am co-fondat Codecamp. Este practic este o comunitate IT, una dintre cele mai mari cred din România sau chiar din regiune, unde ce se întâmplă? Oamenii pasionaţi de tehnologie se întâlnesc, schimbă experienţe în încercarea de a deveni mai buni de a face lumea în general mai bună. Acesta este trecutul nostru aşa în linii foarte foarte mari. De-a lungul timpului de acum aproape 15 ani de când am fondat noi această comunitate şi seria de conferinţe Codecamp am avut probabil undeva spre 80-90 de evenimente mari în care alături de alţi parteneri de tehnologie, Microsoft a jucat un rol foarte important, şi a fost de foarte mare ajutor şi apreciem foarte mult această implicare a organizaţiilor în comunitate. Dincolo de rolul pe care în mod tradiţional Microsoft l-a purtat în lumea enterprise aş zice că sigur în ultimii 10 ani de când şi cloud computing-ul este mega-mega căutat şi care are un un impact pozitiv în viaţa individului dar şi a organizaţiei cu foarte mult potenţial de eficientizare mi se pare că Microsoft are o strategie foarte clară pe zona de cloud computing şi pe zona de inteligenţă artificială“, a afirmat şi Florin Cardasim, cofondator, Codecamp.