ZF Investiţi în România! Andrei Jerca, Element Industrial: Zona Brăila-Galaţi va deveni un nod central în traficul de mărfuri în acea parte a ţării. Compania are în lucru 100.000 mp de spaţii logistice, reprezentând investiţii cumulate de 50 de milioane de euro

Autor: Alex Ciutacu 28.09.2021

Zona Galaţi-Brăila va deveni în anii următori un punct central în traficul de mărfuri din sud-estul României, în contextul în care proiectele de infrastructură – în special Podul peste Dunăre – vor da o şansă importantă pentru dezvoltarea logistică a regiunii, a explicat Andrei Jerca, managing director, Element Industrial, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Este extrem de important noul pod peste Dunăre, iar zona Brăila-Galaţi va deveni un nod central în traficul de mărfuri pe zona aceasta a ţării. Fie vorbim de axa nord-sud Iaşi-Constanţa, fie vorbim de Galaţi-Brăila şi zona de sud a ţării, reprezintă un plus. Să poţi să legi Moldova de portul Constanţa mi se pare o realizare fantastică“.

Element Industrial a demarat la Brăila prima fază, de 10.000 mp, dintr-un proiect logistic care va reprezenta o investiţia totală de 25 de milioane de euro. Proiectul este localizat pe un teren de 11 hectare din Zona Liberă Brăila şi se va desfăşura în trei faze, vizând în final un parc logistic cu suprafaţa brută totală de 50.000 mp.

„Sunt doi mari piloni în atragerea unui parc industrial: infrastructura şi forţa de muncă. Brăila le are pe ambele din punctul nostru de vedere sau este în curs de dezvoltare pe partea de infrastructură rutieră“.

Dezvoltatorul are în lucru în acest moment circa 100.000 mp de spaţii logistice, din care 20% se vor concretiza prin proiectul Eli Xpress, reprezentând o linie de business lansată în 2020 care se bazează pe conceptul de depozitare de proxi­mitate.

„Şi proiectul de la Brăila are o componentă de Xpress, şi acolo putem asigura astfel de spaţii, de 800-850 mp, cu o zonă de birouri de 50-70 mp în funcţie de nevoia fiecărui business, locuri de parcare dedicate, un drive-in şi un doc. Conceptul de la Bacău are o componentă Xpress. Încercăm să alăturăm acest concept în aproape toate proiectele pe care le facem. Cam 20% din aceşti 100.000 mp vor reprezenta astfel de unităţi“.

Investiţiile cumulate pentru cei 100.000 mp aflaţi în dezvoltare se ridică la circa 50 de milioane de euro în prezent. Totodată, dezvoltatorul continuă investiţiile în parcurile logistice, urmând să livreze 20.000 mp în Buftea în următoarele două luni respectiv alte două faze în Buftea, care cumulează 40.000 mp, şi care vor fi livrate în piaţă la jumătatea anului viitor.

Un alt proiect aflat astăzi în lucru este în Bacău şi depăşeşte 20.000 mp, iar aici Andrei Jerca oferă Centura Bacăului ca exemplu în ceea ce priveşte proiecte de infrastructură care atrag investiţii.

„La Bacău, când am început să lucrăm pe proiectul de in-city de acolo Centura Bacăului era un desen pe un plan.“

„Noi suntem acum în stadiu final de obţinere a autorizaţiei pentru proiect, iar centura este deja funcţională. Dau tot timpul ca exemplu centura Bacăului ca proiect de infrastructură şi timp de livrare“.

Compania şi-a mai securizat terenuri în oraşe precum Craiova, Târgovişte sau Timişoara şi lucrează în prezent la autorizarea proiectelor.