Vlad Craioveanu, spaţiile de coworking Impact Hub: Pentru toamnă avem programate deja evenimente mai mari de tip conferinţă sau hackathon. Ne uităm şi la opţiuni de extindere

Ziarul Financiar 21.09.2021

Spaţiile Impact Hub cumulează 5.000 de metri pătraţi şi au peste 100 de locuri în zona comună de coworking, 36 de birouri private, 11 săli de şedinţe şi 3 săli de conferinţe.

Activităţile în spaţiile de co­working încep să fie reluate treptat, pe măsură ce reticenţa oamenilor de a împărţi spaţiul de lucru cu alte pers­oa­ne scade. Impact Hub, unul dintre principalii jucători de pe această piaţă, observă o revenire a clienţilor în cele două spaţii ale sale din Bu­cu­reşti, de la Universitate şi din Floreasca.

„Gradul de ocupare a celor două locaţii este în prezent de 65%, iar comu­nitatea activă este în continuă creştere. De asemenea, spaţiul de eve­ni­mente înregistrează peste 20 de trai­ninguri şi workshopuri lunar anul acesta, dublând media în luna iunie, iar pentru toamnă avem programate deja eve­nimente mai mari de tip conferinţă sau hackathon”, spune Vlad Craiovea­nu, cofondator Impact Hub Bucharest.

Spaţiile Impact Hub cumulează 5.000 de metri pătraţi şi au peste 100 de locuri în zona comună de co­working, 36 de birouri private, 11 săli de şedinţe şi 3 săli de conferinţe.

„Cei mai mulţi membri au între 25 şi 35 de ani, sunt freelanceri (30%), pro­fesionişti care lucrează în startup-uri sau echipe mici (30%) şi echipe mari (57%). Din punctul de vedere al do­meniilor de activitate, majoritatea lu­crează în IT, educaţie, consultanţă, me­dia şi comunicare, real estate, resurs­e umane, servicii financiare, fashion.”

Impact Hub a închis, la finalul lui 2020, spaţiul pe care îl avea în com­ple­xul de birouri Timpuri Noi Square, deţinut de Vastint, sub impac­tul inte­resului scăzut din cauza pandemiei.

„Acum ne uităm la noi modalităţi de business revenue, dar şi la noi locaţii care genereze impact în comunităţile locale. Momentan, focusul nostru este în Bucureşti, însă ne uităm şi la opţiuni de extindere.”

Perioada de pandemie traversată anul trecut a schimbat concepţia de birou, iar accentul este în continuare pus pe beneficiul de flexibilitate şi adap­tare la contextul pandemic. Odată cu trecerea stării de urgenţă din primăvara anului trecut, treptat, până în toamnă, au revenit peste 50% din clienţii de spaţii de lucru, remarcă Vlad Craioveanu. Iar anul acesta vede, din feedbackul oamenilor nou-intraţi în comunitate, că socializarea şi productivitatea crescută sunt factorii care îi determină să vină să lucreze de la Impact Hub.

Pentru închirierea unui open space la Impact Hub, opţiunile sunt de abonament de cowork – recomandat pentru freelanceri, antreprenori şi echipe mici (unde costurile pleacă de la 75 de euro plus TVA pe lună pentru 40 de ore şi ajung la 250 de euro plus TVA pe lună pentru acces nelimitat şi alegerea unui birou fix), pachete Flexi Pass – dedicate echipelor, Meeting room – pentru întâlniri punctuale, sau birouri private.

„Spaţiile de coworking se dovedesc cea mai bună soluţie pentru zeci de companii din ţară care iau în considerare folosirea lor pentru a le înlesni angajaţilor munca la distanţă şi, în acelaşi timp, a le oferi acces la comunităţi de lucru.”

Business Impact Hub este deţinut de Vlad şi Oana Craioveanu şi de Ilinca Păun, cărora li s-a alăturat ca partener grupul Autonom, deţinut de Marius şi Dan Ştefan. Impact Hub România a fost fondată în 2012, fiind, practic, o subsidiară a reţelei internaţionale de spaţii Impact Hub, cu sediul central în Viena. Echipa Impact Hub de pe plan local numără 20 de oameni, potrivit celor mai recente date.