(P) Încrederea este cuvântul cheie pentru noul mod de lucru, în Sodexo

Autor: Publicitate 24.09.2021

"Everything's gonna change now, isn’t it?"  a spus Hermione la sfârşitul celui de-al patrulea film Harry Potter. Şi totul a fost schimbat pentru ei, aşa cum totul s-a schimbat şi pentru noi.

În primul rând, revoluţia digitală este o schimbare continuă. Ne schimbă modul în care comunicăm, cumpărăm, învăţăm, călătorim, ne jucăm şi, bineînţeles, modul în care lucrăm. Şi ne-a pregătit pentru o altă mare provocare: pandemia COVID din 2020.

În 1859, Charles Darwin spunea că doar acele specii care se adaptează cel mai bine unui mediu în schimbare au cele mai mari şanse de a supravieţui, în timp ce cei care nu se pot adapta, nu reuşesc: “It is not the strongest species that survive, nor the most intelligent, but the ones most responsive to change.”

Dar momentele de criză aduc cu ele şi oportunităţi: ne-au făcut să folosim mai eficient tehnologia şi ne-au oferit noi perspective pentru care să apreciem mai mult activităţile outdoor şi plăcerile simple ale vieţii. Nimeni nu ştie exact ce va veni, dar mai bine să fim agili şi gata să ne adaptăm.

La Sodexo am început transformarea noastră cu ceva timp în urmă şi acest lucru ne-a ajutat să ne adaptăm mai repede la pandemia COVID din 2020. Am început cu o schimbare a mentalităţii. Acesta a fost cel mai dificil pas. Ne-a luat ceva timp să facem diferenţa dintre trecutul plin de realizări şi viitorul incert, astfel încât să putem construi prezentul. Acum avem un nou model de business, un nou mod de lucru, noi competenţe, un nou stil de management, în timp ce valorile noastre de bază sunt aceleaşi: teamspirit, progress spirit şi service spirit.

În 2020, când carantina a fost impusă aproape peste tot, noi eram pregătiţi să facem faţă acestei noi provocări. Angajaţii noştri au avut tot ce le trebuie la dispoziţie pentru a lucra din orice loc: laptopuri, telefoane mobile, procese digitale, platforme de lucru colaborative. Am beneficiat de transformarea digitală începută cu ani în urmă, din dorinţa de a oferi în continuare cele mai bune servicii clienţilor noştri, dar şi cele mai bune condiţii de lucru angajaţilor noştri. Am avut încredere unii în alţii, iar valorile noastre de bază ne-au făcut să menţinem business-ul pentru clienţii noştri şi pentru angajaţii noştri.

Şi continuăm să ne adaptăm în permanenţă la schimbare, luând noi măsuri: noi reguli pentru sănătatea şi siguranţa tuturor atunci când lucrăm de la birou, teste regulate pentru cei care nu au putut lucra de la distanţă, o zi libera platită pentru vaccinare.

Cu ceva timp în urmă am analizat modul de lucru pe care să îl adoptăm de acum înainte. I-am întrebat pe toţi colegii noştri despre cel mai bun mod de a merge mai departe. Din răspunsurile primite, mulţi au spus că, deşi este convenabil să lucrezi de la distanţă, conexiunea umană faţă în faţă este ceea ce le lipseşte. Acest lucru nu a reprezentat nicio surpriză, deoarece mai mult de 90% din comunicarea umană constă în limbajul corpului. De asemenea, interacţiunile faţă în faţă aduc o implicare reală şi mai valoroasă, fără distragerile pe care le poate aduce comunicarea de la distanţă.

Prin urmare, am facut alegerea împreună şi am ales pentru perioada urmatoare, modul de lucru hibrid. Nu am stabilit un număr de zile în care să fie obligatorie prezenţa fizică în birou, ci mai degraba motivul pentru care trebuie sa vii la birou. Este un moment de reconectare, nu o rutină zilnică. Vrem să păstrăm flexibilitatea fiecăruia dintre noi, punând accentul în acelaşi timp pe sentimentul de apartenenţă la echipa Sodexo. Colegii mei îşi pot alege cel mai potrivit model de lucru pentru ei, care le oferă un echilibru mai bun între viaţa profesională şi cea personală. În acelaşi timp, am adus în prim-plan experienţa benefică pe care o are sesiunea de feedback cu managerul, întâlnirea lunară cu echipa, integrarea noilor angajaţi, sesiunile de training, de brainstormming. Toate aceste evenimente au o valoare superioară daca le facem faţă-în-faţă.

Acest nou mod de lucru se bazează pe încredere. Încrederea pe care o avem unul în celălalt pentru a continua să dăm tot ce este mai bun în noi, pentru a simţi că ne aducem contribuţia într-un mod real şi a ne îndeplini ambiţia colectivă de a aduce la viaţă o experienţă personalizată a angajaţilor la locul de muncă şi nu numai. Şi aceasta face parte din valorile companiei noastre.

Nu venim la birou doar pentru a lucra, a îndeplini task-uri şi a trimite e-mail-uri, ci şi pentru a ne reconecta cu oamenii, pentru a învăţa şi a exersa cultura feedback-ului, pentru a ne îndeplini nevoia de a aparţine de ceva mai mare şi mai important decât noi înşine. Spaţiul nostru îşi mută perspectiva, de la spaţiul de lucru la spaţiul de conectare.

Astfel, 2021 este începutul unei noi ere de leadership. Suntem puşi în situaţia de a regândi fundamental modul în care lucrăm şi conducem echipele. Liderii care acceptă schimbarea şi o văd ca pe o oportunitate îşi vor ajuta oamenii şi business-ul să aibă succes. Liderii care vor adopta conducerea ‘lead by purpose’ şi vor arăta empatie echipelor lor, vor remodela cultura organizaţională şi îşi vor ajuta angajaţii să aibă success şi să fie fericiţi, aşa cum înţeleg ei aceste lucruri, aşa cum şi le definesc ei. Este o nevoie reală de sprijin emoţional al oamenilor şi acest lucru va schimba modul în care ne conducem oamenii în viitor.

La Sodexo, avem încredere în oameni şi adoptăm schimbările pe măsură ce vin. Pentru că VUCA este aici pentru a rămâne!