ZF Ecosistemul Marketplace. Florentina Diaconescu, Zola: În 2020 am avut afaceri de 3 milioane de lei, plus 300%, iar ţinta este să ajungem la 7 milioane de lei

Autor: Alexandra Cepăreanu 28.09.2021

Pe parcursul anului 2020, numărul de comenzi înregistrate zilnic de Zola s-a dublat, ajungând astfel de la 100 de comenzi pe zi în 2019, la 200 de comenzi pe zi anul trecut.

Compania românească Zola, ce vinde produse pentru casă şi grădină, articole sportive, jucării şi produse pentru activităţi sportive în aer liber, a înregistrat anul trecut o creştere de aproximativ 300% a cifrei de afaceri, ajungând astfel la 3 milioane de lei, iar pentru anul în curs reprezentanţii companiei vizează afaceri de 7 milioane de lei, a spus în cadrul celei mai recente emisiuni ZF Ecosistemul Marketplace, Florentina Diaconescu, director de vânzări în cadrul companiei Zola. „

Am înregistrat o creştere de circa 300% a cifrei de afaceri în 2020, comparativ cu anul 2019, şi am înregistrat afaceri de 3 milioane de lei anul trecut, de la 750.000 de lei în 2019. Sperăm ca la finalul anului în curs să ajungem la afaceri de 7 milioane de lei, încercăm să facem acest lucru prin extinderea gamelor de produse, vrem să adăugăm cât mai multe produse în categoriile existente şi să mai aducem şi alte categorii de produse, cum ar fi trotinete electrice”, a spus Florentina Diaconescu. 

Ea a adăugat că printre produsele care au fost achiziţionate preponderent pe parcursul anului trecut se numără articolele de bricolaj şi articolele de îmbrăcăminte şi papuci pentru casă.

„A fost o creştere în vânzările de articole pentru amenajări interioare şi exterioare. Oamenii au achiziţionat mai multe pijamale şi papuci de casă pentru că nu mai aveau nevoie să iasă din casă şi încercau să fie confortabili în propriile locuinţe. N-am avut neapărat o zonă sau anumite categorii de produse care s-au vândut, cred că s-a cumpărat de peste tot şi chiar foarte mulţi oamenii au migrat spre mediul online pentru că era varianta cea mai uşoară să nu intre în contact cu persoane cu COVID-19.”

De asemenea, dacă în 2019 compania Zola înregistra în medie un număr de 100 de comenzi pe zi, în 2020 numărul acestora s-a dublat.

„În 2020 am ajuns la 200 de comenzi pe zi, iar pe weekend aveam foarte multe comenzi, trebuia să lucrăm şi sâmbăta şi duminica. Am rămas foarte mult peste program ca să acoperim comenzile şi să le trimitem la timp la clienţi.”

Astfel, Florentina Diaconescu a spus că a fost nevoită să extindă echipa din cadrul companiei pentru a face faţă numărului mare de comenzi. Depozitul Zola se află la Piteşti.

„Am avut nevoie de oameni în plus anul trecut. În prezent suntem cinci oameni în cadrul companiei, după ce pe parcursul anului trecut am angajat trei persoane noi pe parte de facturare şi ambalare.”

În prezent, compania Zola îşi vinde produsele doar prin intermediul platformei eMAG Marketplace, atât pe piaţa din România – unde şi-a început activitatea din 2017 -, cât şi pe piaţa din Ungaria – unde este prezentă de aproximativ o lună.

„ Am început de curând şi în Ungaria şi spre surprinderea noastră merge destul de bine, spre exemplu, în prima zi am avut deja trei comenzi. Eu zic că e un lucru foarte bun şi deja am început să creştem. Ne-am extins tot prin intermediul eMAG Marketplace pentru că ei ne ajută foarte mult. Din fericire avem suportul lor total, ei ne traduc deja produsele existente şi importul din România în Ungaria este foarte uşor de făcut. Avem şi suportul lor în legătură cu clienţii, spre exemplu, dacă un client are o problemă cu un produs defect sau mai doreşte în plus un anumit produs, ei iau legătura cu cei de la eMAG şi cei de la eMAG cu noi, astfel, nu trebuie să avem neapărat o persoană în echipă care ştie limba maghiară”, a menţionat Florentina Diaconescu.

De asemenea, în 2020, când pandemia şi criza sanitară au schimbat regulile jocurilor în mai toate domeniile, Zola şi-a continuat activitatea fără întrerupere având în vedere că era prezentă deja în mediul online, unde oamenii au început să migreze când interdicţiile au început să fie implementate.

„Probabil că nu am mai fi existat dacă nu eram prezenţi în mediul online. A trebuit să extindem gama de produse pe care o vindeam, astfel că am adăugat în portofoliu produse precum măşti, dezinfectanţi, serveţele umede, pentru că oamenii căutat să le achiziţioneze. Acest lucru ne-a ajutat pentru că am vândut în continuare şi am avut şi o creştere semnificativă faţă de anul precedent.”

În continuare, planurile reprezentanţilor companiei vizează extinderea echipei dar şi a categoriilor de produse şi lansarea pe piaţă a unui site propriu.

„Am ajuns la un nivel destul de mare cu compania, astfel că pentru a face faţă situaţiei vom continua să angajăm personal. De asemenea, avem în plan ca până la sfârşitul acestui an să deschidem site-ul propriu.”