România, ştearsă de pe lista ţărilor unde proprietarul Zara are parteneri în producţie. Piaţa locală, doar piaţă de desfacere, cu 142 de magazine. Acum opt ani Inditex lucra cu 80 de producători români de îmbrăcăminte şi încălţăminte
♦ Hainele Zara, Berskha sau Massimo Dutti sunt astăzi „made in“ China, Turcia sau Portugalia, fiecare ţară având peste 1.300 de fabrici partenere ale grupului de modă.
În total, la nivel mondial, gigantul spaniol Inditex, proprietarul Zara şi al altor branduri mari de modă, are 1.805 furnizori importanţi, iar produsele ce poartă oricare dintre mărcile grupului sunt realizate în peste 8.500 de fabrici din lume. Niciuna dintre aceste unităţi de producţie nu figurează a fi în România. Piaţa locală este doar o piaţă de desfacere pentru produsele grupului, cu un total de 142 de magazine offline, plus opt online, câte unul pentru fiecare brand.
Inditex pune pe aceeaşi hartă interactivă a lumii şi retailul şi producţia. Astfel, poţi da clic pe o ţară, cum e cazul României, şi să vezi şi cât de importantă este ea ca număr de magazine, dar şi ca număr de furnizori sau de fabrici partenere.
În cazul României apare doar componenta de retail, structurată pe branduri – 29 de magazine offline Bershka, câte 26 Stradivarius şi Pull & Bear, 25 sub numele Zara, 13 Oysho, 12 Massimo Dutti, zece Zara Home şi unul singur Uterque.
În cazul Portugaliei, spre exemplu, apar 320 de puncte de vânzare, dar şi 161 de furnizori cu 1.344 de fabrici. Din datele ZF, această ţară aflată în extremitatea vestică a Europei e cea mai importantă destinaţie de producţie de pe Bătrânul Continent pentru grupul de modă.
Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro