Ce puteţi găsi în noul număr al revistei Business Magazin: Revoluţia din banking, dezamăgirea celui mai cunoscut head-hunter local şi cum a rămas România croitoraşul sclav al Europei

Autor: Roxana Petrescu 04.10.2021

Noua ediţie a revistei Business Magazin îl are ca personaj principal pe Mustafa Tiftikcioglu, noul CEO peste operaţiunile locale ale Garanti BBVA. Cu o experienţă de aproape două decenii în domeniul bancar, Mustafa Tiftikcioglu vine în România într-o eră complet nouă a bankingului. Ce înseamnă acest lucru şi în ce se vor transforma băncile în anii următori, aflaţi într-un interviu amplu acordat revistei Business Magazin.

Radu Furnică a recrutat manageri de top timp de aproape trei decenii şi a fost iniţiatorul primei companii de executive search din România la începutul anilor '90. Ştie ce înseamnă să cauţi candidaţi de top şi fără LinkedIn. A intervievat cel puţin 7.000 de oameni de-a lungul carierei pentru proiectele pentru care a fost mandatat şi cel puţin încă pe atâţia în afara proiectelor pentru care era plătit. A renunţat să mai profeseze de curând, dar încă îi mai ajută cu sfaturi pe foştii clienţi sau candidaţi. La final de carieră are totuşi o mare deza­măgire. Care este aceea? Citiţi un interviu în cadrul noii ediţii a Business Magazin.

„Consider că manopera, adică lohnul, este o formă de sclavagism, iar ceea ce nu înţeleg producătorii români este că în momentul în care nu au nicio altă sursă de venit, lohnul este o formă mai lentă de sinucidere“, spune Cristina Bâtlan, cofondator al Musette. De ce a rămas România croitoraşul sclav al Europei în timp ce Polonia a creat campioni în industria textilă? Mai multe detalii într-o analiză marca Business Magazin.

În 16 ani, sau patru mandate de cancelar, sub conducerea Angelei Merkel, Germania s-a schimbat profund - mândria germană. Dar şi mai multă schimbare îi nelinişteşte pe germani. Unii o vor cu nerăbdare, alţii privesc spre viitor cu nelinişte - german angst. Care sunt preocupările din cea mai mare economie europeană?

Ar fi putut să ia faţa oricărui alt mall din Bucureşti, cu o poziţie râvnită de oricine, cu o conexiune de invidiat la transportul în comun şi cu o suprafaţă generoasă. La doi paşi, un alt exemplu de business îi ţine companie, tot sub potenţialul pe care l-ar fi putut exploata.

Unirea Shopping Center şi Cocor, două nume-emblemă pentru centrul Capitalei, se văd astăzi lipsite de popularitate, în vreme ce bucureştenii preferă să meargă în zone mult depărtate de centru pentru shopping. De ce? Aflaţi în Business Magazin.

Alături de selecţia de mai sus, echipa editorială a Business Magazin a pregătit pentru acest număr idei de afaceri proaspete, interviuri cu expaţii români, dar şi o recenzie de film pentru timpul liber, atât cât a mai rămas.