Calea ferată, între proiecte pe hârtie şi realitate: România a luat 800 mil. euro de la UE pentru studii de fezabilitate pe calea ferată. Polonia a luat 2,7 mld. euro pentru 24 de proiecte de îmbunătăţire a infrastructurii feroviare

Autor: Miruna Diaconu 04.10.2021

♦ Ponderea transportului feroviar de marfă în total moduri de transport a fost de 12% în 2020, în timp ce transportul rutier a deţinut o pondere de 68% în România ♦ Pactul verde european vizează ca 75% din transportul intern de marfă să fie reorientat către transportul feroviar şi transportul pe căile navigabile interioare.

România a luat 800 milioane euro de la Uniunea Europeană pentru proiectare şi studii de fezabilitate prin programul Connecting Europe Facility (CEF) – granturi pentru transport pentru perioada 2014-2020, pe când Polonia a accesat 2,7 miliarde euro pentru 24 de proiecte de cale ferată.

România a accesat 800 milioane de euro pentru investiţii în infrastructura feroviară, însă, din cele şase proiecte pe care le-a iniţiat în perioada 2014-2020 prin programul CEF, patru dintre acestea fac referire la bani alocaţi proiectării şi studiilor de fezabilitate şi doar două proiecte vizează modernizarea unor căi feroviare deja existente.