Videoconferinţa ZF IT Generation – Startup Radar. Platforma SeedBlink continuă să adauge start-up-uri externe în portofoliu cu Income Marketplace - un proiect din Estonia

Autor: Alexandra Cepăreanu 11.10.2021

♦ Kimmo Rytkönen, CEO şi cofondator al Income Marketplace: „Vrem să închidem în octombrie runda de investiţii începută pe platforma SeedBlink, prin care vizăm 1,3 mil. euro“ ♦ Andrei Stoica, CEO şi cofondator al BRUNCH: „Pe SeedBlink avem expunere şi avem şansa să interacţionăm cu oameni cu experienţă, oamenii potriviţi.“

SeedBlink, platforma online de investiţii adresată ecosistemului de start-up-uri de tehnologie, a continuat extinderea la nivel internaţional şi a mărit astfel portofoliul de start-up-uri de peste graniţele României. Astfel, start-up-ul estonian Income Marketplace - market­place pentru investiţii ce permite investi­torilor retail şi instituţionali să investească în împrumuturi din întreaga lume - a început să caute investitori la Bucureşti, alături de start-up-ul local BRUNCH - platformă care ajută creatorii de conţinut, web designerii şi dezvoltatorii de site-uri să colaboreze mai eficient între ei.

Kimmo Rytkönen, CEO şi co-fondator al Income Marketplace, şi Andrei Stoica, CEO şi cofondator al start-up-ului BRUNCH, au fost prezenţi în cadrul emisiunii ZF IT Generation. Startup Radar, ce face parte din seria de evenimente lunare dezvoltate de ZF în parteneriat cu SeedBlink, şi au explicat de ce au ales platforma românească de equity crowdfunding pentru a atrage finanţare.

„Am ales să începem campania de finanţare pe SeedBlink deoarece oamenii sunt foarte activi pe această platformă, iar reprezentanţii SeedBlink au fost convingători. De asemenea, SeedBlink este o platformă emergentă – au fost două motive pentru care am considerat că SeedBlink este bun pentru noi – în primul rând pentru că este orientat spre companii tech, iar în al doilea rând pentru că vrem să sprijinim la rândul nostru astfel de platforme“, a spus Kimmo Rytkönen, CEO şi cofondator al start-up-lui Income Marketplace din Estonia, care are ca obiec­tiv să atragă o investiţie de 1,3 milioane de euro prin platforma SeedBlink.

Reprezentantul platformei alternative de investiţii Income Marketplace a adăugat că aproximativ 80% din suma ţintită pe platforma SeedBlink a fost deja acoperită, iar 35% din cei 1,3 milioane de euro vor fi utilizaţi spre dezvoltarea echipei. „Avem nevoie de avocaţi, analişti, customer services. De asemenea, aproximativ 30% din suma de 1,3 milioane de euro vor fi investiţi în dezvoltarea unei pieţe secundare şi pentru simplificarea platformei şi a aplicaţiei de mobil. Vrem să închidem runda de investiţii începută pe platforma SeedBlink în octombrie.“

Andrei Stoica, CEO şi cofondator al start-up-ului local BRUNCH a menţionat că printre atuurile platformei de investiţii dedicată start-up-urilor de tehnologie se numără expunerea şi vizibilitatea pe care o are pe piaţa internaţională şi oamenii din cadrul ecosistemului SeedBlink.

„Pentru noi a fost accesibil să pornim campania de finanţare pe SeedBlink, să spun aşa, deoarece cunoşteam deja oamenii. Am mai avut o experienţă similară de obţinere a unei investiţii. Practic, nu am muncit foarte mult pentru a atrage o investiţie, ci mai mult am vorbit cu oameni şi atunci când am simţit că există o oportunitate am încercat să lucrăm la ea. Pe SeedBlink avem expunere şi avem şansa să interacţionăm cu oameni cu experienţă, oamenii potriviţi“, a spus Andrei Stoica.

Start-up-ul Brunch, platformă ce aduce la un loc creatorii de conţinut, web designerii şi dezvoltatorii de site-uri şi îi ajută să colaboreze mai eficient între ei prin oferirea de feedback în timp real, are în prezent 20 de utilizatori activi, din care doi plătesc serviciile oferite de platformă, iar obiectivul reprezentanţilor companiei vizează atingerea pragului de 100 de utilizatori plătitori.

„Încercăm să facem acest lucru cu cei 20 de oameni pe care îi avem în prezent, cu care discutăm în permanenţă pentru a obţine feedback şi pentru a ajunge la un punct în care avem un instrument gata de scalare. Vrem să atragem utilizatori cu experienţă în marketing digital sau copywriting. Practic, obiectivul este construirea de conţinut şi crearea de noi parteneriate, creşterea numărului de utilizatori şi extinderea pe pieţele din Europa de Vest şi America.“

De asemenea, Kimmo Rytkönen are ca obiectiv scalarea marketplace-ului Income la nivel internaţional. Lansat în februarie 2021, marketplace-ul pentru investiţii alternative a înregistrat circa 717 investitori, care au investit 2,7 mil. euro pe platformă.

„Observăm o creştere privind investiţiile cu amănuntul, împrumuturi nebancare, în special pe pieţele emergente. Deci, asta înseamnă că există o ofertă tot mai mare de împrumuturi. Evident, nu vrem să construim un business mic. Acesta este principalul obiectiv. Investitorii se pot aştepta să câştige bani investind în noi. De asemenea, avem o echipă ambiţioasă care poate construi un business mare şi cu potenţial în zona de investiţii.“

 

Ce a mai spus Kimmo Rytkönen la ZF IT Generation. Start-up Radar

► Lucrăm cu diferite companii de împrumut active în întreaga lume. Practic, ele îşi listează împrumuturile pe platforma noastră şi apoi investitorii pot investi în aceste împrumuturi şi pot obţine randamente de 10% - 12%. Ceea ce facem diferit faţă de ceilalţi jucători din acest sector este că luăm împrumuturile în care sunt deja investite anumite sume de bani, deoarece oferă mai multă siguranţă investitorilor. Cum facem asta? Este o poveste destul de lungă, dar pe scurt folosim un mecanism similar cu cel folosit de investitorii instituţionali pentru a-şi proteja investiţiile atunci când investesc direct în companii de creditare fintech.

► Misiunea pe care ne-am asumat-o este aceea de a face investiţiile în împrumuturi sigure, simple şi accesibile tuturor. Suntem disponibili atât pe desktop - deci poţi obţineţi venituri direct de pe site-ul web -, de asemenea, avem disponibilă aplicaţia pentru Android şi iOS.

► De asemenea, am simplificat mult platforma pentru a fi mai accesibilă celor care nu au mai investit până acum în împrumuturi.

► În primul rând, împrumuturile sunt o clasă de active stabilă, deci nu se corelează cu piaţa de valori sau cu cea de criptomonede. Nu contează dacă piaţa este în sus sau în jos, valoarea împrumuturilor se menţine. De asemenea, produc fluxuri de numerar, adică dacă investiţi astăzi într-un împrumut pe 10 luni, veţi primi 10 rate înapoi la care se vor adăuga şi dobânzile, şi suma poate fi investită din nou. Dacă nu mai investiţi, banii vă vor fi rambursaţi într-un timp relativ scurt. Împrumuturile pot aduce randamente între 8% şi 12% pe an, ce pot fi folosite ca garanţie.

► Am lansat platforma în februarie 2021. În prezent, avem venituri de circa 63.000 de euro. În acest moment, creştem cu aproximativ 10% lunar.

► În ceea ce priveşte monetizarea, noi retragem o taxă de la companiile care plasează împrumuturile pe platformă. Deci, dacă sunt 100 de milioane de euro investiţi în împrumuturi, noi vom primi între 2% şi 4%. Practic, vom avea venituri de circa 2 mil. de euro din taxele platformei. Desigur, este doar începutul. Aceasta este pragul în care vrem să ajungem în primul rând.

 

Ce a mai spus Andrei Stoica la ZF IT Generation. Start-up Radar

► Am pornit start-up-ul BRUNCH pentru că ne-am dat seama că partajarea feedback-ului online prin e-mailuri, chat sau site-uri web nu funcţionează. Practic, platforma Brunch ajută creatorii de conţinut, web designerii şi dezvoltatorii de site-uri să colaboreze mai eficient între ei prin oferirea de feedback în timp real, mai ales în contextul actual, când majoritatea oamenilor lucrează de la distanţă.

► Comparativ cu alte instrumentele similare, BRUNCH nu are nevoie de acces la site-ul web. Orice este live online, poate fi prelucrat. Ne-am concentrat foarte mult pe colaborare şi încercăm să facem tot posibilul pentru a asigura confidenţialitatea, securitatea datelor şi a tuturor informaţiilor.

► În prezent, vizăm extinderea pe pieţele din Europa de Vest, SUA, pentru că am încercat să lucrăm mai mult pe pieţele asemănătoare cu cea din România. Proiectul nu are graniţe, poate fi internaţionalizat, pentru că ideea principală este munca de la distanţă, de oriunde.

► Următorul pas este să mărim echipa şi să aducem lângă noi oameni cu experienţă, pentru că noi ştim să dezvoltăm nişte lucruri, dar avem nevoie de oameni pentru că vrem să construim rapid în urma feedback-ului primit de la utilizatori.

► Piaţa de profil creşte anul cu 10%-20% şi va continua să crească deoarece din ce în ce mai mulţi oameni şi companii au intrat în mediul online, mai ales în contextul muncii de la distanţă.

► Aceste platforme sunt folosite atât de dezvoltatori de web site-uri, dar mai mult de către managerii de marketing şi de către experţii care încearcă să optimizeze sau să revizuiască site-uri web, chiar şi de proprietarii acestor tipuri de proiecte. Şi cred că agenţiile mici, în general, care au câţiva experţi în cadrul companiei, nu folosesc atât de mult astfel de instrumente. Dar depinde de piaţa din care fac parte.