ZF Investiţi în România! Lucian Peticilă, Allview: Vrem să dezvoltăm mai multe componente in-house sau în România, ceea ce ne va îmbunătăţi profitabilitatea

Autor: Alex Ciutacu 06.10.2021

Televizoarele companiei sunt produse la Braşov, iar telefoanele şi tabletele Allview sunt realizate în China, cercetarea şi dezvoltarea pentru ele fiind în România.

Visual Fan, compania din spatele brandului Allview, plă­nuieşte să localizeze producţia pentru mai multe componente necesare în produsele finale ale companiei, ca o pârghie pentru optimizarea costurilor şi îmbu­nătăţirea producţiei în anii următori, a explicat Lucian Peticilă, fondator şi CEO al companiei, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„În 2021 am reuşit să producem anumite componente în România, ceea ce ne-a ajutat din punctul de vedere al cos­tului. Pentru următorii ani avem în plan să dezvoltăm mai multe componente in-house, nu neapărat in-house, dar să spunem în România împreună cu parteneri, pentru a optimiza aceste costuri. Prin optimizarea liniei de fabricaţie putem să mărim marja de profit.“ 

Compania Visual Fan a avut afaceri de peste 404 milioane de lei în 2020, din care circa 103 milioane lei au repre­zentat venituri din activităţi recu­rente, în creştere faţă de 86,4 mil. lei în anul precedent. 

Pe activitatea recurentă profitul net s-a situat în 2020 la peste 7 milioane de lei, repre­zentând o marjă netă de 6,8%. Această marjă este pro­iectată să crească până la 9,9% până în 2023. Visual Fan lucrează în acest moment cu peste 70 de angajaţi. 

„Anul acesta ne propunem o creştere pe veniturile din activităţi recurente de 10%, probabil până la 120 mil. lei, pe care ne propunem să o atingem sau chiar să o depăşim. Celelalte businessuri nu ştim încă exact dacă se va concretiza ceva sau nu în acest moment.“ 

Fondată în 2002, compania Visual Fan a lansat până acum peste 100 de modele de tele­foane mobile, 40 de modele de televizoare, 30 de modele de tablete şi 10 modele de lapto­puri. Astăzi, compania are în portofoliu şi alte produse electro­nice şi electrocasnice. 

„Producţia pentru produ­sele noastre, în general pentru televizoare, se face la Braşov, iar pentru telefoane mobile, ta­blete se face în China. Aici avem doar partea de software, R&D, dezvoltare etc. Dar televi­zoarele sunt toate produse la Braşov.“ 

Lucian Peticilă spune că a reuşit până acum să navigheze prin globală de cipuri şi componente electronice, bazându-se pe capitaluri proprii puternice şi pe un management al planificării. 

Visual Fan s-a listat în 2021 pe piaţa AeRO a bursei de la Bucureşti, iar în prezent are o capitalizarea de peste 137 de milioane de lei. Compania a atras circa 15 milioane de lei de la investitori şi pregăteşte o serie de planuri de business pe care le va dezvălui în perioada următoare. 

„Strategia noastră este de a deveni o companie remarcantă pe zona de tehnologie pe toate palierele acesteia, de la dezvoltare de produse noi atât pentru consumatori cât şi pe b2b, până la producţia şi distribuţia acestora în Europa şi ulterior pe alte continente, şi dezvoltarea de noi linii de business adiacente tehnologiei pentru a completa gama de produse şi servicii a companiei”. 

Allview deja realizează circa 15% din vânzări la export, întrucât produsele ajung în mai multe ţări din Europa, cu precădere în Europa de Est. Fondatorul companiei vrea ca procentul de vânzări la export să crească odată cu intrarea pe noi pieţe. 

„Cu noile game de produs vrem să atingem toată Europa, dar şi alte continente. Deja suntem în 8-9 ţări, dar nu cred că ne desparte decât maximum şase luni, un an, până să ajungem acolo. Cam asta e strategia noastră”. 

Bugetul de investiţii al Allview pentru 2020-2021 vizează proiecte de circa 2 milioane de euro, dar Lucian Peticilă nu a oferit mai multe detalii, urmând să anunţe planurile companiei la finalul acestui an. 

Compania vinde în România atât pe online, cât şi pe offline, iar antreprenorul a explicat că online-ul a avut o creştere puternică în 2020, dar offline-ul a recâştigat teren odată cu ridicarea restricţiilor în 2021. 

„Nu avem showroom-uri proprii pentru că nu avem această direcţie, ci împreună cu partenerii realizăm diferite showroom-uri în cadrul magazinelor lor”.