România vrea să atragă turiştii străini, dar este singura ţară din Europa care nu are un site de promovare turistică

Autor: Miruna Diaconu 06.10.2021

„Guvernanţii nu cred în turism, site-ul de promovare e o carte de vizită, iar noi nu o avem nici pe aceasta.“

România vrea să atragă turiştii străini, dar este sin­gu­ra ţa­ră din Europa care nu are un site de promovare tu­ristică des­tinată străinilor, conform informaţiilor Aso­ciaţiei Europene de Turism (ETC).

În dreptul României, exis­tă un site care ar trebui să fie unul de pro­mo­vare, mai exact www.romania.travel, însă, acesta nu este func­ţional. Toa­te ţările membre ale aso­cia­ţiei de­ţin un site de pro­movare a ţării prin care sunt prezen­ta­te obiec­ti­ve­le turistice im­por­tante sau activităţi specifice ţă­rii res­pec­ti­ve pe care le pot face oamenii.

Traian Badulescu, con­sul­tant în turism, spune că cea mai bu­nă pe­rioa­dă de promovare a unei ţări este în mo­men­tele de criză, însă, guvernanţii nu au făcut nimic în această direcţie. „De când a venit pandemia nu am făcut nicio promovare, celelalte ţări au făcut, Un­ga­ria a avut o conferinţă de promovare în România recent. Dacă începi să te promovezi acum, turiştii vor veni anul vi­itor. Mediul privat vrea o promovare a României, dar e ne­vo­­ie de sprijin guvernamental, însă guvernanţii nu cred în tu­rism. În alte ţări, asociaţiile de turism sunt construite pe un parteneriat public-privat“, spune Traian Bădulescu. El pre­cizează faptul că un site de promovare repre­zin­tă o car­te de vizită a ţării, însă, România nu dispune nici de aceasta.