Piaţa de e-commerce din România ocupă locul 50 la nivel global: cele mai căutate magazine online de către români au fost în 2020 eMAG, Fashion Days, Altex şi Dedeman. Piaţa de comerţ online din România a înregistrat o creştere de 49% anul trecut, în contextul în care piaţa mondială a avut un avans de 29%

Autor: Miruna Diaconu 10.10.2021

♦ Creşterea pieţei de e-commerce a avut un efect puternic asupra sectorului de livrări de pe plan local, care a înregistrat o creştere de circa 20% anul trecut.

Piaţa de e-commerce din Ro­mâ­nia ocupă locul 50 la nivel global, cu o valoare de 3 mld. do­lari în 2020, fiind în faţa Bangla­deshului şi sub piaţa de co­merţ online din Singapore, conform da­te­lor platformei de analiză ecommerceDB.com.

Cei mai mare jucători de e-commerce de pe piaţa locală sunt eMAG şi Fashion Days, amândouă parte din grupul Dante Inter­national,  care a avut anul trecut veni­turi de 6,7 mld. lei, în creştere cu 47% faţă de anul anterior, când încasările au fost de 4,5 mld. lei, conform datelor Ministe­rului de Finanţe. Anul trecut, Dante Interna­tio­nal a avut un profit net de 107 mil. lei, dublu faţă de anul precedent.

Cele două sunt urmate în clasament de Altex, cu venituri de 5 miliarde de lei, şi Dedeman, cu 9 miliarde de lei la nivelul com­pa­niei, însă, în cla­samentul realizat de către ecommerceDB.com sunt luate în consi­de­rare doar veniturile din e-com­merce, care au fost de 94 milioane de dolari pentru fiecare dintre cei doi jucători (circa 453 mil. lei).