ANALIZĂ ZF. Comerţul alimentar va ajunge la 25 mld. euro până în 2025, urmând să crească în medie cu 5% pe an. Cota de piaţă a reţelelor străine va urca la 80%. Anul trecut, comerţul alimentar a ajuns la 19 mld. euro, continuându-şi trendul ascendent în pofida pandemiei de COVID-19

Autor: Cristina Roşca 10.10.2021

În ultimii cinci ani (2015-2020) piaţa a crescut cu 4 mld. euro, iar avansul va continua în mod similar până în 2025 Principalele segmente câştigătoare în următorii ani vor fi discountul, convenienţa şi online-ul.

Online-ul va ajunge să mă­nân­ce 2% din co­merţul alimentar până în 2025, mai mult decât dublu faţă de anul trecut, însă câşti­gătorul absolut al aces­tei perioade va fi seg­mentul de discount care va ajunge la o cotă de piaţă de 38%, arată o analiză a companiei de cer­cetare şi analiză Roland Berger. Conve­nien­ţa, mai exact magazinele moderne de pro­ximitate, va câştiga teren, în timp ce perdanţii vor fi hipermarketurile şi co­merţul tradiţional, arată aceeaşi sursă.

Totuşi, trebuie menţio­nat că în această perioa­dă (2020-2025) şi piaţa to­tală va creşte, în medie cu 5% pe an, de la 19 mld. euro anul trecut la 25 mld. euro în 2025. Astfel, în cazul hiper­mar­keturilor spre exem­plu, deşi cota de pia­ţă va scădea de la 12% la 9%, în valori ab­solute (vânzări), lucrurile arată altfel. Mai exact, ele vor stagna. Asta înseamnă că în acest format românii vor merge în con­ti­nuare şi vor cheltui aceiaşi bani ca în pre­zent, doar că sumele suplimentare ce vor re­zulta din creşterea puterii de cum­părare vor fi îndreptate spre alte tipuri de magazine.