Comerţul alimentar va creşte cu 5% pe an, urmând a ajunge la 25 mld. euro în 2025. În ultimii cinci ani - 2015-2020 - piaţa a crescut cu 4 mld. euro

Autor: Cristina Roşca 06.10.2021

Comerţul alimentar local a ajuns anul trecut a ajuns la 19 mld. euro, continuându-şi trendul ascendent în pofida pandemiei de Covid-19. În ultimii cinci ani - 2015-2020 - piaţa a crescut cu 4 mld. euro, iar avansul va continua în mod similar până în 2025, potrivit unui raport al companiei de cercetare şi analiză Roland Berger.

„Pandemia de COVID-19 a marcat anul 2020, aducând provocări atât la nivelul stilului de viaţă al consumatorilor, cât şi la nivelul sectoarelor economice. Cu toate acestea, retailul alimentar a prosperat în acest an atipic (...)“, conform aceleiaşi surse.

Trendul ascendent va continua, comerţul alimentar va avansa în medie cu 5% pe an, urmând a ajunge la 25 de miliarde de euro în 2025.

Factorii care contribuie la continuarea trendului po­zi­tiv sunt creşterea macroeconomică, creşterea puterii de cumpărare (pe termen mediu şi lung) şi planurile am­biţioase de expansiune ale marilor lanţuri de comercianţi. Anual se deschid între 350 şi 450 de magazine moderne, bugetul de investiţii total al reţelelor străine apropii­n­du-se de 1 mld. euro, conform celor mai recente date ale ZF.

Reţelele internaţionale vor ajunge la 80% din piaţă până în 2025. Principalele segmente câştigătoare în următorii ani vor fi discountul, convenienţa şi online-ul.