Consumul a crescut în august cu 11%, semn că românii din diaspora şi-au petrecut din nou vacanţa de vară în ţară. Inflaţia cântăreşte şi ea

Autor: Cristina Roşca 10.10.2021

Surprinzător, online-ul a avansat mai lent decât offline-ul Toate segmentele mari din comerţul cu amănântul au crescut în august comparativ cu aceeaşi lună din 2020 Vânzările de haine şi încăţări sunt categoria cu cel mai alert ritm, de circa 29%, urmată de mobilă şi electro-IT cu 15%.

Luna august este cunoscută de executivii şi antreprenorii din comerţul alimentar drept luna în care românii din diaspora se întorc acasă pentru vacanţa de vară. O situaţie similară are loc şi în decembrie, cu ocazia sărbătorilor de iarnă, şi în luna Paştelui. Tocmai de aceea, în mod normal, cele trei luni se numără printre cele mai bune din an pentru comerţ, fie el alimentar sau de materiale de construcţii, mobilă ori electroIT.

„Anul acesta am văzut un pattern bun, care a început cu Paştele şi a continuat cu august. Au fost mai mulţi români care au revenit în ţară. În funcţie de ce se întâmplă cu numărul de cazuri, şi decembrie ar putea urma acelaşi model. Depindem însă mult de ce se va întâmpla cu criza sanitară“, spune Daniel Gross, CEO al Penny România, o reţea de discount cu aproape 300 de magazine.