Radiografia pieţei laptelui de băut: piaţa a urcat anul trecut la 1,8 mld. lei, plus 22%. Laptele alternativ, din migdale sau orez, e vedetă, în timp ce laptele praf bate pasul pe loc. Piaţa e împărţită în cinci mari categorii – lapte simplu, lapte de soia, alte tipuri de lapte alternativ (migdale, orez), lapte praf şi băuturi aromate din lapte

Autor: Cristina Roşca 07.10.2021

Românii au cheltuit anul trecut 1,85 mld. lei pe produse de tip lapte de băut, piaţa crescând în medie cu 21,6%, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Toate cele cinci segmente principale au fost pe plus, însă ritmul variază puternic de la 2,6% pentru laptele praf la 62,2% pentru alte tipuri de lapte alternativ. E vorba de laptele de orez, migdale, mazăre sau ovăz, dat fiind că cel din soia e analizat separat, fiind printre primele apărute şi cel cu vânzări mai mari. Totuşi, ritmul de creştere pentru laptele din soia e de trei ori mai lent decât în cazul celorlalte tipuri de lapte alternativ, fiind aproape în linie cu cel al pieţei totale.

În ultimii ani s-au dezvoltat puternic produsele alternative la lapte şi lactate, bunuri din plante sau substanţe crescute în laborator.