ZF Live. Mirel Pleşca, CFO Ogilvy, GroupM, Hogarth, care gestionează conturi de 150 mil. euro în România: „În total, ca industrie de comunicare, ne ducem undeva înspre 850 de milioane de euro, din care media - 560 de milioane, agentii de publicitate - 120 de milioane, agentiile de digital - 100 de milioane şi PR - 50 de milioane“

Autor: Alexandra Cepăreanu 12.10.2021

♦ „2021 a fost un an de aşezare, iar 2022 va fi un an de creştere. Audienţa este mult mai dispersată, iar comunicarea se face pentru grupuri ţintă.“

Piaţa locală de media, marketing şi comunicare a ajuns la o valoare cuprinsă între 800 – 850 de milioane de euro în 2020, din care aproximativ 70%, adică circa 560 de milioane de euro, este reprezentat de sectorul media, iar restul repre-zentând 30% din total, a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live Mirel Pleşca, chief financial officer - director financiar, Ogilvy, GroupM, Hogarth, care gestionează un business de 150 milioane de euro în România

„În total, ca industrie de comunicare ne ducem undeva înspre 850 de milioane de euro, din care partea de media are o bună parte. Însă, în această industrie nu e vorba doar de zona de media, e vorba şi de zona de creaţie. Principalele agenţii de publicitate din România au înregistrat undeva la 120 de milioane de euro cifră de afaceri. Mai sunt şi agenţiile de digital care, la fel, înregistrează un total de circa 100 de milioane, partea de public relationship (PR) încă 50 de milioane, astfel industria ajunge la circa 850 mil. euro“, a spus Mirel Pleşca.

El a adăugat că piaţa de media va atinge din nou valoarea înregistrată în 2008, de 600 de milioane de euro, la finalul anului în curs, şi va continua trendul de creştere şi în 2022.