Orange lansează campania „Facem tehnologia digitală accesibilă tuturor”: „Digitalizarea este o componentă importantă pentru dobândirea unor abilităţi noi, pentru sistemul educaţional sau intrarea pe piaţa muncii”

Autor: Alexandra Cepăreanu 11.10.2021

Orange România, liderul pieţei locale de telecom, cu afaceri de 264 milioane de euro în primul trimestru din acest an, lansează o nouă campanie - „Facem tehnoogia digitală accesibilă tuturor” - prin care îşi propune să faciliteze accesul la mediul digital din România prin conexiune 4G – în peste 98% din populaţie- şi 5G – în 17 oraşe din România, programe pentru copii şi diverse programe şi evenimente dedicate tinerilor şi adulţilor din medii vulnerabile, arată un comunicat transmis de reprezentanţii companiei.

„Digitalizarea este o componentă importantă pentru dobândirea unor abilităţi noi, pentru sistemul educaţional sau intrarea pe piaţa muncii. Încă din 2012, am construit o serie de programe care oferă acces românilor la oportunităţile pe care le aduce tehnologia şi care schimbă în bine mii de vieţi. Până în prezent, peste 710.000 de beneficiari au avut acces la programele noastre, iar această campanie duce mai departe eforturile de digitalizare pentru un impact pe termen lung. În plus, îmbunătăţirea constantă a reţelei oferă clienţilor noştri cea mai rapidă reţea fixă şi mobilă, precum şi cea mai mare acoperire mobilă, fapt ce contribuie la obiectivele noastre de creştere gradului de acces la tehnologia digitală”, a spus Liudmila Climoc, CEO al Orange România.

Campania vine în urma unui raport al Comisiei Europene din 2020 care arată că unul din cinci români nu a utilizat niciodată internetul, iar în ceea ce priveşte competenţele digitale, doar 10,1% din populaţia adultă are abilităţi peste medie, cel mai mic procent din Uniunea Europeană.

Potrivit raportului, 39% dintre tinerii din România (cu vârsta între 16 şi 19 ani) îşi autoevaluează competenţele digitale ca fiind scăzute, comparativ cu media europeană de 15%, ceea ce poate însemna că integrarea tinerilor pe piaţa muncii poate fi o provocare.

„Nivelul scăzut al cunoştinţelor digitale înregistrate în rândul românilor poate fi o provocare în ceea ce priveşte dezvoltarea generală a societăţii. Ritmul accelerat de inovaţie tehnologică în sectoare precum educaţie, sănătate, servicii sociale, servicii publice sau chiar a diferitelor industrii presupune existenţa unui nivel cel puţin mediu de competenţe digitale la nivelul populaţiei. În acest context, programele de incluziune digitală sunt un element cheie pentru a creşterea nivelului de alfabetizare digitală a populaţiei şi reducerea inegalităţii sociale”, a spus Claudia Petrescu, Cercetător - Institutul de Cercetare a Calităţii Vieţii.

Reprezentanţii Orange consideră că accesul la oportunităţile oferite de lumea digitală ar trebui să fie egal pentru toţi, indiferent de mediu, vârstă sau dizabilităţi fizice.

„Prin urmare, campania este construită în jurul iniţiativelor Orange şi ale Fundaţiei Orange care contribuie la dezvoltarea sistemului educaţional şi a comunităţilor vulnerabile din România. La acestea se adaugă investiţiile constante în extinderea reţelei mobile prin facilitarea accesului la reţeaua Orange 4G în mediul rural şi la tehnologia 5G în cel urban. Pentru clienţi, aceste investiţii se traduc în beneficii directe prin creşterea gradului de digitalizare, un mai bun acces la informaţii, susţinerea mediului educaţional, crearea de noi oportunităţi pe piaţa muncii, precum şi favorizarea dezvoltării mediului de afaceri şi a celui antreprenorial din România.”