Uite zborul, nu e zborul. Prăbuşirea cererii duce la anulări de zboruri sau chiar la eliminarea unor destinaţii din orarul de zbor. „Trebuie să ne ajustăm orarul de zbor. Avem zboruri cu 20-30 de călători, avem o responsabilitate să ne asigurăm costurile“
Companiile aeriene se confruntă cu o cerere scăzută în această perioadă în contextul în care România se confruntă cu cel de-al patrulea val al îmbolnăvirilor, depăşind cifre record de la începutul pandemiei şi fiind „destinaţie roşie“ pentru multe dintre statele europene. Cererea scăzută are un efect imediat asupra operării anumitor zboruri şi, mai exact, companiile aeriene sunt puse în situaţia de a anula anumite zboruri sau chiar de a scoate din orarul de zbor anumite destinaţii planificate pentru perioada următoare.
„Ne dorim să oprim această activitate pe recalibrare a orarului nostru de zbor, avem un impact uriaş al pandemiei, oamenii au cumpărat bilete şi au zburat foarte mult vara aceasta. Am ajuns să zburăm în august la niveluri comparabile cu august 2019, dar din păcate după 15 septembrie cererea de zbor a scăzut foarte mult, sub 20% faţă de perioadele anterioare şi a trebuit să ne ajustăm orarul de zbor la dorinţa de zbor a pasagerilor noştri, la cererea de pe piaţă. Gradul de vaccinare este mult mai mic decât ne aşteptam, restricţiile europene sunt foarte diferite de la ţară la ţară, ceea ce face ca pasagerii noştri să fie cu atât mai reticenţi în a călători. Este o perioadă dificilă pentru toată industria. Avem zboruri în care nu avem mai mult de 20-30 de călători, avem o responsabilitate să ne asigurăm costurile“, spune Oana Petrescu, CEO al companiei de zbor Blue Air.