Asociaţia Română a Magazinelor Online estimează creşteri de peste 20% a vânzărilor din comerţul electronic în 2021, la nivelul României. „Valoarea sectorului de comerţ electronic se va apropia în 2021 de 6,9 mld. euro”

Autor: Alexandra Cepăreanu 15.10.2021

Vânzările online vor înregistra o creştere de aproximativ 23% în 2021, la nivelul României, peste media europeană care este estimată la circa 12%, potrivit unui comunicat transmis de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).

„Dacă anul trecut comerţul electronic a ţinut economia deschisă şi în mişcare pe timpul restricţiilor impuse de pandemie, vedem că şi anul acesta înregistrăm o creştere robustă, alimentată de un număr tot mai mare de persoane care cumpără online. Pentru prima dată, în 2021 mai mult de jumătate dintre utilizatorii români de internet (54%) vor cumpăra ceva online, cu aproape un sfert mai mulţi faţă de anul trecut. Vom trece astfel un prag important, care confirmă rolul însemnat pe care comerţul electronic îl va juca în economia viitorului”, a spus Florinel Chiş, director executiv al ARMO.

Astfel, România continuă să fie în topul ţărilor cu cea mai mare creştere a vânzărilor din comerţul electronic, concluzia fiind exprimată de Luca Cassetti, secretarul general al Ecommerce Europe, în cadrul conferinţei organizată de către Asociaţia Română a Magazinelor Online, cu ocazia celei de-a doua ediţii a Zilei Naţionale a Comerţului Electronic.

„Estimările din Europe e-Commerce Report pentru 2021 arată o cifră de afaceri totală generată de sectorul comerţului electronic din România în jurul valorii de 6,9 miliarde de euro. Vedem o dublare a cifrei de afaceri din comerţul online în ultimii 4 ani, tendinţă care face din e-commerce unul din cele mai performante şi dinamice sectoare ale economiei româneşti”, a adăugat Florinel Chiş.