Compania de tehnologie 2Performant, listată pe piaţa AeRO a BVB, a intermediat vânzări de 17 mil. euro în T3/2021, prin platforma proprie de marketing afiliat, plus 67%

Autor: Cristina Bellu 18.10.2021

2Performant, principalul jucător din piaţa de marketing afiliat din România, listat pe piaţa AeRO a BVB (simbol bursier 2P), a intermediat 318.900 de vânzări în perioada iulie-septembrie, în cadrul platformei sale de marketing afiliat, în creştere cu 64,2% faţă de perioada similară a anului trecut, valoarea totală a acestora ajungând la 16,9 mil. euro fără TVA, plus 67,6% faţă de T3/2020.

„În mod tradiţional, în dinamica sectorului e-commerce cel de-al doilea semestru este unul superior primului semestru al anului, astfel că rezultatele din trimestrul trei obţinute de 2Performant anticipează un final de an cu un ritm de creştere accelerat, marcat şi de cele mai importante evenimente de vânzări ale anului, Black Friday şi reducerile de Crăciun”, spune Dorin Boerescu, CEO şi Preşedinte al Consiliului de Administraţie 2Performant. 

În perioada iulie-septembrie, compania a intermediat 15,3 milioane de click-uri, cu 34,9% mai mult comparativ cu anul trecut şi a înregistrat o  rată de conversie medie de 2,3% faţă de 2,1% anul trecut. În acelaşi timp, valoarea medie a coşului de cumpărături a crescut cu 2,1%, la 52,85 euro fără TVA.

„Evoluţia din cel de-al treilea trimestru al acestui an ne dă încredere că vom avea un trimestru patru bun, cu o creştere ce ne va permite să ne atingem obiectivele de business ale întregului an”, adaugă Dorin Boerescu.

În primele nouă luni ale anului, 2Performant a ajuns să intermedieze 865.400 de vânzări, în creştere cu 27%, în valoare de 44,2 milioane de euro fără TVA, cu 34,9% mai mult decât aceeaşi perioadă a anului trecut.

Totodată, numărul de click-uri înregistrate în platformă depăşesc 45 milioane de la începutul anului şi până la finele lunii septembrie, ceea ce înseamnă în medie peste 5 milioane de clickuri lunar.

Din totalul vânzărilor generate prin 2Performant.com în trimestrul trei al acestui an, distribuţia pe categorii a fost următoarea: Fashion – 29,55%, Books Movies & Music – 22,77%, Pharma – 12,77%, Beauty – 8,74%, Home & Garden – 5,33%, Electronics IT&C – 4,99%.

În perioada iulie-septembrie 2021, compania a finalizat majorarea de capital pe Bursa de Valori Bucureşti, în urma căreia a atras investiţii de peste 5,3 milioane de lei. Totodată, ca parte din strategia sa de a realiza integrări cu parteneri internaţionali, 2Performant a lansat în platforma sa de marketing afiliat AliExpress, unul dintre cele mai mari marketplace-uri online din lume, în cadrul parteneriatului încheiat cu reţeaua internaţională de afiliere Admitad. În plus, upgrade-ul tehnic de platformă pentru atribuirea conversiilor, dezvoltat 100% de echipa internă de Development 2Performant, a fost testat de o serie de advertiseri, printre care carturesti.ro, elefant.ro, vivre.ro, ihunt.ro, otter.ro, esteto.ro, bestvalue.ro, care au confirmat că soluţia tehnică poate securiza şi chiar creşte capacitatea de a atribui conversiile realizate prin 2Performant şi, implicit, veniturile utilizatorilor şi ale companiei. 

În primele nouă luni ale anului, 2.994 afiliaţi au obţinut comisioane în valoare de 2.859.526 euro, în creştere cu 27,2%.

Definit ca publicitate plătită la cost pe vânzare, marketingul afiliat reprezintă cel mai eficient instrument de vânzare disponibil astăzi. Astfel, pentru fiecare euro investit în marketing afiliat, un magazin online din platforma 2Performant.com a câştigat în medie în trimestrul trei al acestui an 15,65 euro, cu 3,9% mai mult decât aceeaşi perioadă a anului trecut.

2Performant are o capitalizare de piaţă de 38 milioane de lei. De la începutul anului acţiunile companiei s-au apreciat cu 14,7%, pe un rulaj de 14,6 mil. lei.

Compania este deţinută de Dorin Boerescu, cu 33%, restul de acţiuni fiind la alţi acţionari.