ZF IT Generation. Start-up Boost. Vladimir Oane, membru în boardul Innovation Labs: Dacă ai o tehnologie, nu înseamnă că ai şi un produs. Este important ca fondatorii de start-up-uri să găsească o utilitate tehnologiei

Autor: Ioana Nita 20.10.2021

„Pandemia a fost o oportunitate deghizată, am avut mai multe echipe anul acesta în cadrul programului.“

Foarte mulţi dintre fondatorii de start-up-uri tech sunt persoane tehnice, care înţeleg foarte bine cum funcţionează tehnologia, însă este foarte important ca aceştia să găsească o problemă pe care să o rezolve cu ajutorul tehnologiei şi astfel să creeze un produs care să răspundă unei anumite nevoi a potenţialilor utilizatori. Acesta este principalul sfat pe care Vladimir Oane, antreprenor cu experienţă în domeniul tech şi membru în board-ul Innovation Labs, îl dă echipelor care intră în programul de preaccelerare.

„Ideea principală este că tehnologia este o unealtă. Trebuie să te uiţi la tehnologie ca la o unealtă şi este de datoria ta să dai scopul acestei tehnologii, iar pentru acest lucru trebuie să înţelegi cine sunt potenţialii utilizatori, care este problema pe care vrei să o rezolvi sau oportunitatea pe care vrei să o urmăreşti, iar după aceea tehnologia va ajuta în găsirea unei soluţii şi implementarea unei soluţii. Acest lucru este greu de înţeles, mai ales pentru studenţi care vin la o facultate tehnică să înveţe un limbaj de programare, o bază de date sau să dezvolte senzori. Innovation Labs te provoacă în a găsi o utilitate acestor tehnologii, în a spune «ok şi dacă avem aceşti senzori, ce putem să facem cu ei ca să ajutăm, pe cine mai exact şi care este oportunitatea financiară acolo, care este beneficiul şi pentru cine»”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Boost, Vladimir Oane.

„Deci schimbarea aceasta de pers­pec­tivă este foarte importantă şi asta este ceea ce fac eu în cadrul programului cu stu­denţii - îi învăţ cum să pună întrebări poten­ţia­lilor lor utilizatori, cum să încerce să îşi defi­nească problema pe care vor să o rezol­ve şi cum să pună întrebări corecte şi să nu fie păcăliţi de răspunsurile pe care le pri­mesc.“

„Zona aceasta se numeşte customer discovery. Acesta e focusul meu în cadrul programului - sa îi fac pe oamenii ăştia tehnici să vadă că produsul nu este egal cu tehnologia”, a completat el.