Pawel Musial, CEO al Profi: Viitorul aparţine magazinelor fizice mici. Online-ul nu va ajunge să mănânce mai mult de 15% din comerţul alimentar. Profi are peste 1.500 de magazine offline în România, retailerul obţinând în 2020 afaceri de 8,8 mld. lei, plus 22%

Autor: Cristina Roşca 21.10.2021

Pawel Musial, CEO al lanţului de magazine Profi, spune că deşi lumea consideră comerţul alimentar ca fiind ceva primitiv, el cu greu ar putea numi vreun domeniu a cărui dificultate să fie comparabilă cu a acestuia.

„Colegii care vin în retail dinspre alte domenii confirmă acest lucru. Tot aşa şi cei care părăsesc retailul alimentar pentru a merge în domenii mai relaxate, mai puţin dificile, mai simple. Logistica noastră este atât de complexă, fiecare categorie având nevoie de alte condiţii de depozitare şi transport.“

În IT, imensul volum de date, big data, cu un million de clienţi zilnic, un million de tranzacţii, mii de furnizori, mii de produse, sute de localităţi şi peste 1.500 de locaţii reprezintă o provocare, adaugă el.