ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Nawaf Salameh, Alexandrion Group: Avem 1.000 de angajaţi la nivel global, am externalizat foarte multe departamente şi ne concentrăm pe ce ştim cel mai bine, pe producţie

Autor: Miruna Diaconu 21.10.2021

Alexandrion Group este cel mai mare producător local de băuturi spirtoase după cifra de afaceri Grupul are şi operaţiuni de import pe această piaţă şi are totodată producţie de vin sub umbrela Iconic Estate.

Cea mai bună soluţie pentru o companie care doreşte să se extindă la nivel global este aceea de a-şi externaliza mare parte din servicii şi astfel să îşi concentreze atenţia pe activitatea principală.

„Doar aşa ar putea fi asigurată o dezvoltare mai rapidă pe pieţele internaţionale“, spune Nawaf Salameh, preşedinte fondator al Alexandrion Group, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem econo­mia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Alexandrion Group îşi externalizează mare parte din servicii, lucrând doar cu companii globale care au o prezenţă în peste 150 de ţări, precum cele din Big Four. Astfel, atunci când grupul decide să intre într-o nouă piaţă, există o mai mare flexibilitate. Alexandrion Group are deja prezenţă în peste 60 de state.

„Am externalizat câteva departamente ale grupului. Trebuie să ştim la ce suntem buni, în cazul nostru la producţie, şi să ne concentrăm atenţia pe asta. Pentru alte servicii, trebuie să mergem către firme care au prezenţă în mai multe ţări. Noi, spre exemplu, am externalizat departamentul de resurse umane către un jucător din Big Four“, spune Nawaf Salameh.

Preşedintele Alexandrion Group precizează că, în prezent, lucrează în ceea ce priveşte serviciile externalizate cu patru firme globale, care acoperă 150 de ţări. Fără aceste colaborări, ar fi nevoie să angajeze undeva la 20.000 de oameni. Grupul are circa 1.000 de salariaţi la nivel global.

În luna august a acestui an, Alexandrion a anunţat că şi-a bugetat investiţii de 600 mil. euro în construcţia a opt distilerii, amplasate pe mai multe continente, şi vizează totodată extinderea reţelei de distribuţie pe toate pieţele externe în care există oportunităţi de dezvoltare.

„Noi analizăm fiecare piaţă în parte şi o luăm ca o entitate diferită. Astfel, încercăm să avem producţie şi distribuţie proprie în cât mai multe ţări, strategie ce s-a dovedit eficientă în pandemie. Pentru noi şi Cipru, o ţară cu doar 1 milion de locuitori, e la fel de importantă ca SUA cu 340 de milioane de oameni.“

Investiţiile anunţate de grup vor genera afaceri de 2 miliarde de euro la nivelul întregului business, în următorii cinci ani. Doar în România, cifra de afaceri va atinge 500 de milioane de euro.

Alexandrion, la nivel de grup, a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de aproape 955 mil. lei (200 mil. euro), conform datelor comunicate anterior de companie. Firma Alexandrion Trading - specializată în marketing, promovarea şi distribuţia produselor pe piaţă din România ñ a obţinut afaceri de 305 mil. lei, plus 32%.

Nawaf Salameh explică faptul că dezvoltarea pe mai multe pieţe nu va face decât să întărească businessul din România. De altfel, unele produse locale ñ precum vinurile din soiuri româneşti sau vişinata ñ vor putea deveni astfel bunuri cu prezenţă globală.

Alexandrion Group este cel mai mare producător local de băuturi spirtoase după cifra de afaceri. Grupul are şi operaţiuni de import pe această piaţă şi are totodată producţie de vin sub umbrela Iconic Estate.

Nawaf Salameh este de părere că România este o ţară potrivită să se producă single malt, putând să concureze cu state care au tradiţie în producţia de whisky. De alfel, Alexadrion urmează a lansa curând un single malt local.

„La noi sunt pregătite pentru a fi lansate mai multe produse. S-a lucrat foarte mult la asta. Firma noastră din România este singura care a făcut produse naţionale, dar cu tentă internaţională, cum este cazul Brâncoveanu, un produs românesc, cu acces la pieţe globale“.

Preşedintele fondator al Alexandrion spune de asemenea că ce a observat în această perioadă marcată de pandemie e faptul că soiul românesc de struguri Fetească Neagră a fost din ce în ce mai cerut pe piaţa din Brazilia.

„Legătura dintre compania din Brazilia şi cea din România a creat o punte, astfel încât am trimis în Brazilia zeci de containere cu Fetească Neagră“.

Nawaf Salameh este de părere că acest soi ar putea deveni o marcă înregistrată, iar România să fie cunoscută pentru asta. E nevoie însă de o reglementare a pieţei locale de băuturi alcoolice.