ZF Investiţi în România! Daniel Radu, KLG Europe Logistics: Vrem să ajungem de la 9 la 20 de hub-uri în România în următorii cinci ani

Autor: Alex Ciutacu 27.10.2021

♦ În 2019, chinezii de la Sinotrans Limited au achiziţionat la nivel european compania KLG, inclusiv divizia din România. ♦ Compania a înregistrat afaceri de 219 milioane de lei în 2020, iar pentru 2021 vizează o creştere cu două cifre.

Compania de logistică şi transporturi KLG Europe Logistics plănuieşte să investească pentru a-şi extinde reţeaua de hub-uri din România de la 9 la 20 de unităţi în următorii cinci ani, a explicat Daniel Radu, director transport naţional, KLG Europe Logistics, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Serviciul nostru de distri­bu­ţie naţională este de tip hub & spoke, adică avem un de­pozit central în Bucureşti şi opt depozite regionale. Funcţio­nea­ză pe o infrastructură de no­uă hub-uri. (...) Avem în plan ca în maxim cinci ani din nouă hub-uri să ajungem la 20, iar investiţiile noastre curente merg în direcţia digitalizării şi investiţiei în oameni“.

Invitatul nu a oferit la acest moment o estimare pen­tru investiţia totală, însă a explicat că KLG nu va construi de­pozite, ci va merge pe opţiunea de închiriere, în con­textul în care nevoia variază de la spaţii de 300 mp până la spaţii de 2.000-3.000 mp, în funcţie de aria deservită.

„Cel mai repede vom deschide în martie anul viitor şi avem în plan să deschidem două depozite. În momentul de faţă analiza noastră este către zona Moldova, pentru un hub suplimentar, şi în zona Ardealului. Căutăm în prin­cipiu să închiriem de la parteneri de la dezvoltatorii cu care avem relaţii de foarte mult timp. Nu vom merge pe principiul de a ne construi sau de a deţine depozite“.

Decizia companiei de a-şi extinde infrastructura din România se bazează pe două componente importante din piaţa de logistică şi transporturi, şi-anume timpul de tranzit şi eficienţa.

„Componenta cea mai importantă de cost este distribuţia secundară, adică distanţa de la depozitul din Bacău, spre exemplu, până la clientul final care ar fi în Vatra Dornei, să zicem. Distanţa respectivă înseamnă cost şi timp, iar o infrastructură cu mult mai multe hub-uri scade timpul de tranzit şi creşte eficienţa, care într-un final se reflectă în cost“.

KLG Europe Logistics are în România patru categorii mari de clienţi: fashion, IT&C, bricolaj şi FMCG. Acestora le oferă toate serviciile care intră în supply chain, de la organizarea intrărilor, importuri, partea de depozit, pregătirea comenzilor, livrarea, transport maritim, aerian şi servicii din zona de livrări.

În 2020, compania a lansat platforma de e-fulfillment Simplify, iar în 2021 a venit pe piaţă cu Strongo, un serviciu de livrări la domiciliu pentru transporturi agabaritice prin care compania livrează produse precum electrocasnice mari, piese de mobilier, sanitare sau materiale de construcţii.

„În fiecare an ne propunem să venim cu ceva nou. (...) Nu aş putea să vă spun direcţia, dar pot să vă invit să mergem pe partea de excludere: în zona de warehousing avem Simplify, în zona de transport domestic avem Strongo, iar proiectele pentru care trebuie să mai lansăm sunt transport internaţional, maritim şi transportul aerian“.

În 2019, chinezii de la Sinotrans Limited, una dinre cele mai mari companii de logistică şi transport din lume, au achiziţionat KLG Europe, tranzacţia incluzând şi divizia din România. Compania a înregistrat în piaţa locală afaceri de 219 milioane de lei în 2020, iar Daniel Radu estimează că 2021 vine cu o creştere de două cifre.

Firma are pe plan local peste 400 de angajaţi, iar în ceea ce priveşte activitatea de transport lucrează cu circa 200 de subcontractori.

„Lucrăm exclusiv cu subcontractori, dar noi nu le mai spunem subcontractori pentru că majoritatea lucrează cu noi în exclusivitate de mai mult de zece ani. Deci tot ce înseamnă partea de flotă este subcontractată lucrăm în momentul de faţă cu aproximativ 200 de companii“