Videoconferinţa ZF AmCham România - Guvernanţa Corporativă – de la buzzword la pilon strategic pentru dezvoltarea sustenabilă: Ionuţ Simion, preşedinte, AmCham România: Din ce în ce mai multe companii înţeleg că trebuie să se organizeze şi să funcţioneze după principiile unei guvernanţe corporative

Autor: Ramona Cornea 27.10.2021

Din ce în ce mai multe companii private înţeleg că trebuie să se organizeze şi să funcţioneze după principiile unei guvernanţe corporative, afirmă Ionuţ Simion, preşedinte al AmCham România şi partener în cadrul PwC România.

”Lucrurile au rămas la fel ca în 2020, trăim în plină pandemie, dar situaţia din punctul de vedere al guvernanţei corporative a rămas la fel de actuală şi acum. Poate şi pentru că România este încă la început de drum şi îşi croieşte cu paşi mărunţi, câteodată şovăielnici, drumul prin hăţişul acesta al guvernanţei. La companiile private lucrurile merg mult mai bine, din ce în ce mai multe companii înţeleg să se organizeze şi să funcţioneze după principiile unei guvernanţe, urmând exemplul companiilor multinaţionale, care vin şi încorporează concepte noi în activitatea lor de zi cu zi, precum acest ESG”, a declarat Ionuţ Simion în cadrul ediţiei a doua a videoconferinţei ZF AmCham România - Guvernanţa Corporativă – de la buzzword la pilon strategic pentru dezvoltarea sustenabilă.

 

Ce a mai declarat Ionuţ Simion în cadrul videoconferinţei: 

·        ESG este un concept care este un buzzword, multă lume înţelege un astfel de concept şi ce trebuie făcut pentru că este un efort extraordinar de mare, este şi costisitor de a te adapta mai ales nevoilor didactate de cerinţele de mediu. Vedem acum preţul energiei, care are şi o componentă dată de aderarea la acest mediu înconjurător fără noxe stabilit pentru anul 2050, dincolo de criza creată. Sunt multe lucruri care trebuie avute în vedere.

·        AmCham este prezentă în România de peste 30 de ani şi reprezentăm peste 470 de companii membre, care nu sunt doar companii americane, ci şi internaţionale, şi multe companii româneşti, toate reunite în jurul unei viziuni comune. Membrii AmCham nu numai că au formulat o viziune comună pentru România, ci prin intermediul celor din consiliul director şi nu numai contribuie în mod concret şi activ la dezvoltarea unor politici publice şi măsuri necesare pentru a recupera decalajele pe care România le are şi, totodată, de a valorifica oportunităţile pe care ţara noastră le are, nu numai din punct de vedere economic, dar şi social.

·        Toată activitatea acestei bune guvernanţe corporative se regăseşte în AmCham în cadrul unui comitet dedicat guvernanţei corporative, unul dintre cele 16 comitete pe care noi le avem organizate în cadrul platformei de advocacy Amcham.

·        Sunt 6 piloni pe care ne-am construit platforma de advocacy: atragerea de investiţii în sectoare cheie care să ajute România să avanseze pe scara lanţurilor valorice globale, crearea unui ecosistem antreprenorial complex şi bine dezvoltat care să poată genera creştere economică şi sustenabilă pe viitor, buna guvernare la nivelul companiilor publice private, transformarea digitală, politici fiscale responsabile şi capitalul uman care să ofere competenţe adecvate cerinţelor de pe piaţa muncii.

·        Buna guvernare generează încredere şi creează un mediu atractiv pentru atragerea de capital şi noi investiţii în economie.

·        România are nevoie de măsuri consistente pentru a îndeplini standardele care să ne permită accesul la organizaţii precum OECD, să atingem o simplificare legislativă prin însuşirarea şi derularea de studii de impact înainte de adoptarea acestor politici publice, astfel încât să putem asigura transparenţă, predictibilitate şi eficienţa instituţiilor şi serviciilor publice.

·        Buna guvernare şi îmbunătăţirea cadrului general de implementare a principiilor de bună guvernanţă este o cerinţă fermă de reformă adresată României de Comisia Europeană, atât în contextul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, cât şi de instituţii internaţionale care aşteaptă de la noi o reformă a companiilor de stat pentru a transforma mediul economic din România în unul mult mai atractiv pentru cei care vor să investească resursele pe care le au.