ANALIZĂ ZF. Credea cineva că era mallurilor a apus? Opt malluri şi centre comerciale noi şi şase extinderi vor demara în 2022. Noile spaţii de retail ajung la 276.000 de metri pătraţi, cât trei malluri AFI Cotroceni

Autor: Bogdan Alecu 28.10.2021

După doi ani în care piaţa de retail a fost afectată de pan­de­mie, clarificarea restric­ţi­ilor a dus la stabilizarea dez­vol­tatorilor şi la relua­rea pla­nurilor de expan­siu­ne ale acestora. Chiar dacă e-com­merce-ul a accelerat în aceas­tă perioadă, nevo­ia de ma­gazine fizice a continuat să fie una ridicată.

Piaţa de retail a înregistrat livrări limi­tate în primul semestru din 2021, întrucât con­textul pandemiei a declanşat întârzieri în procesul de construcţie în 2020 şi 2021. De asemenea, preţurile materia­le­lor de cons­trucţii au crescut vertiginos în ultimele şa­se luni, ceea ce a dus la o încetinire a dez­vol­tărilor de retail planificate, câteva pro­iec­te de dimensiuni medii şi mari urmând să fie deschise pe parcursul următoarelor câte­va trimestre. În ansamblu, din cei circa 121.000 de metri pătraţi de noi scheme de re­tail aflate în construcţie, 62% sunt struc­turi mici, în principal parcuri de retail, po­tri­vit datelor companiei de consultanţă Colliers pentru primul semestru din 2021. Pe o piaţă dominată în prezent de reminis­cen­ţele de după COVID-19, parcurile de re­tail au devenit mai atragătoare, cu ma­ga­zine de mari dimensiuni favorabile dis­tan­ţării sociale, facilităţi de parcare şi de tip drive-thru, ceea ce le conferă un avantaj în con­textul noilor obiceiuri de consum.