Willy Dicu, CEO TEILOR: Magazinul viitorului este cel în care diferenţele dintre offline şi online se estompează

Ziarul Financiar 28.10.2021

Noua normalitate este deja aici, şi nu pe fondul pandemiei, ci în primul rând datorită schimbării tendinţelor clienţilor. Există o putere de cumpărare mai mare datorită Millennials, precum şi datorită intrării pe piaţă a Generaţiei Z, care astăzi dictează modul în care retailul evoluează. Generaţia Z caută experienţe în cadrul magazinelor, caută relevanţă şi noutate în timpul cumpărăturilor, ceea ce modelează obiceiurile de consum. Reprezentanţii acestei generaţii sunt dispuşi să facă shopping pe diverse canale, au un apetit ridicat pentru articole de calitate superioară şi sunt dornici să rămână la curent cu tendinţele culturale. Mai mult decât orice altceva, ei sunt cei mai conştienţi consumatori, deoarece caută branduri care se aliniază cu convingerile şi stilul lor. Astfel, selecţia atentă a ambasadorilor de brand joacă un rol extrem de important.

COVID-19 a accelerat cu adevărat trecerea către digitalizare, remodelând modul în care brandurile şi retailerii abordează vânzările. Dar digitalizarea înseamnă mai mult decât un simplu canal de vânzare - este o modalitate de a construi conexiuni şi o comunitate.

De-a lungul acestei perioade de pandemie au fost exprimate păreri radicale cu privire la viteza de accelerare a e-commerce-ului şi la faptul că magazinele fizice nu vor mai fi niciodată la fel. Totuşi, ceea ce observăm astăzi este că digitalizarea nu a afectat magazinele fizice, ci a îmbunătăţit experienţa clientului, mai ales în segmentul de lux şi în special în cazul brandurilor precum TEILOR.

În timp ce e-commerce-ul este la îndemână şi oferă confort, magazinele fizice au un avantaj unic şi care lipseşte (astăzi) în online: servicii personalizate furnizate de oameni şi experienţă personală. Magazinele fizice generează rate de conversie mai mari şi cresc valorile medii de achiziţie prin valorificarea cunoştinţelor personalului calificat, care este pregătit să ofere asistenţă personalizată şi expertiză. Mai mult, mai ales după 2020, dorinţa clienţilor de a atinge, simţi şi experimenta un produs de o valoare ridicată înainte de a face o achiziţie rămâne în continuare puternică.

În cazul TEILOR, deşi în 2020 magazinul online ne-a ajutat să recuperăm o parte din vânzările pierdute din cauza perioadei de lockdown, pandemia nu ne-a remodelat fundamental modul în care ne conducem afacerile. În toată această perioadă, am continuat să lucrăm la planul nostru de expansiune, atât în România, cât şi în străinătate, continuând să dezvoltăm experienţa unică în magazine pentru clienţii noştri. În paralel, am continuat investiţiile semnificative în platforme digitale şi ne pregătim să lansăm noua noastră platformă de e-commerce, prin care ne dorim să oferim clienţilor o experienţă omnichannel.

Trendurile vin şi pleacă, dar un lucru care nu se va schimba niciodată este importanţa în ceea ce priveşte grija faţă de client, produsul de calitate, experienţa personalizată şi atenţia la detalii. Aceste valori vor rămâne veşnic fundamentale în afacerea noastră.

Magazinul viitorului - sau mai degrabă experienţa de cumpărături în viitor - este cel în care diferenţele dintre offline şi online se estompează, iar clientul se poate bucura cu adevărat de o experienţă omnichannel. Astăzi, călătoria clientului nu mai este liniară, iar magazinul fizic devine unul dintre numeroasele puncte de contact din călătoria de cumpărare. Acest lucru va deveni şi mai evident în următorii ani.

Aceasta înseamnă că atât experienţa online, cât şi cea offline trebuie să fie perfectă pentru clienţi şi integrată, ajutându-i pe aceştia în călătoria lor de cumpărare. Clienţii nu se gândesc la canalele de vânzare – ei evaluează experienţa ca fiind suma interacţiunilor pe care le au cu brandurile. Jucătorii care înţeleg bine acest lucru îşi vor spori loialitatea clienţilor şi, în consecinţă, îşi vor creşte vânzările şi traficul.