ANPC descoperă probleme în patru magazine Auchan din Capitală şi vrea să le închidă temporar

Ziarul Financiar 01.11.2021

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor propune închiderea temporară a zonelor alimentare din patru hipermarketuri bucureştene din cauza neregulilor descoperite în interior. 

Zonele alimentare din hipermarketurile bucureştene au fost propuse pentru închidere temporară, în urma controalelor ANPC.

De asemenea, au fost date amenzi şi au fost retrase de la comercializare numeroase produse.

„În data de 1 noiembrie 2021, au fost efectuate verificări ale modului în care este respectată legislaţia în vigoare, în domeniu, la 4 puncte de lucru din Capitală ale S.C. Auchan Romania SA (Magazinele Auchan Titan, Vitan, Militari şi Berceni). În urma controlului, au fost înregistrate abateri importante, care au dus la amenzi contravenţionale în valoare totală de 102.000 lei şi dispunerea unor măsuri complementare importante, după cum urmează: oprirea definitivă de la comercializare şi retragerea din consumul uman a tuturor produselor alimentare neconforme identificate în cele 4 magazine, oprirea temporară a prestării serviciului la raioanele cu vitrină asistată... propunere de închidere a unităţii pe o durată de cel mult 6 luni pentru toate cele 4 unităţi”, au anunţat reprezentanţii ANPC.

Printre altele, inspectorii au descoperit produse expirate, murdărie şi informaţii incomplete pe ambalaje.

În urma acestui demers, reprezentanţii Auchan au transmis următorul anunţ:

"Confirmăm faptul că reprezentanţi ai ANPC au derulat astăzi un control în câteva magazine. Autoritatea ne-a sesizat mai multe aspecte, diferite de la un magazin la altul, a căror remediere a fost dispusă imediat, fiind deja finalizată în cea mai mare măsură. Urmează să transmitem către OPC Bucureşti, mâine dimineaţă, solicitările ce se impun în vederea redeschiderii către consumatori a zonelor supuse controlului din magazinele în cauză.

Toate magazinele noastre au sisteme de audit şi control al calităţii, avem implementată respectarea standardelor ISO pentru managementul calităţii -  fiecare hipermarket beneficiind şi de un responsabil de calitate dedicat acestora - toate cu scopul de a răspunde cât mai bine prevederilor legale. De asemenea, magazinele noastre respectă măsurile pentru protecţie sanitară împotriva Covid-19.  Ne asigurăm clienţii că vom creşte şi mai mult gradul de vigilenţă şi control în această perioadă".