ZF 15 minute cu un antreprenor. Thomas Adam, cofondator Grovy: Intrăm pe piaţa livrărilor rapide. Avem termen de 10 minute din momentul plasării comenzii, până la livrare

Autor: Miruna Diaconu 02.11.2021

♦ Grovy este un concept ce a fost implementat prima dată în Germania, însă fondatorii platformei au ales să vină şi în România, unde nu există concurenţă încă pe segmentul de livrare în doar 10 minute.

Thomas Adam, cofondator al Grovy, o platformă care îşi propune să livreze în doar zece minute produse ce se găsesc în mod normal într-un supermarket, spune că are în plan să deschidă 15 dark-store-uri în Bucureşti. Un dark-store este un spaţiu comercial, ca un magazin, dar unde nu este permis accesul pentru clienţi. Acest spaţiu este folosit doar pentru a fi livrate toate produsele către consumatori.

Diferenţa dintre Grovy şi o altă platformă care livrează produse din supermaketuri ori alte magazine partenere, este că această afacere deţine propriile spaţii comerciale, cu circuit închis.

„Noi ne-am diferenţiat prin acest sistem. Stocul este cel mai important, când co­manzi ceva de pe o aplicaţie te aştepţi ca acel produs să fie acolo. Dacă livrarea se face dintr-un magazin deschis, nu ştii dacă mai e sau nu disponibil un bun. La noi nu se poate întâmpla aşa ceva, ştim în timp real ce este pe stoc, şi tot asta îi apare clientului în apli­c­aţie“, spune Thomas Adam, cofon­da­tor al Grovy, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem eco­no­mia să funcţioneze în continuare?, un pro­iect al Ziarului Financiar şi al Alpha Bank.

Grovy este un concept ce a fost lansat pentru prima dată în Germania, o piaţă puternic concurenţială, unde există şi alte afaceri ce livrează în 10 minute. A doua piaţă în care a intrat  compania a fost România, mai ales datorită faptului că doi dintre cei patru fondatori sunt de orgine română, şi anume Thomas şi Justin Adam. Însă, pe lângă acest aspect, în piaţa din Germania au apărut doi jucători mari care promovează acelaşi concept de livrare, care s-au dezvoltat semnificativ cu ajutorul fondurilor de investiţii. Astfel, fondatorii Grovy au luat decizia de a-şi îndrepta atenţia mai mult asupra pieţelor din estul Europei. Şi Grovy se dezvoltă prin intermediul fondurilor de tip venture capital.

În prezent, platforma se află în două oraşe din Germania şi are circa 300 de comenzi pe zi, cu un coş mediu de cumpărături de aproximativ 20 de euro.

Modelul de business se bazează pe magazine proprii de proximitate (dark store-uri) pentru a nu se pierde mult timp pe drum.

În România, în prezent, Grovy reuşeşte să livreze în sectoarele 1, 2 şi 3 din Bucureşti. Aria de livrare nu trebuie să depăşească 2,5 km.

„Magazinele noastre sunt în puncte strategice şi livrăm în raze de 2,5 km. Dacă o să depăşim 400-500 de comenzi pe zi, între două magazine vom mai adăuga unu, iar aria va fi de 1,25 km. Noi livrăm doar cu bicilete şi scutere electrice“, explică Thomas Adam.

Cu toate că piaţa de livrări a crescut considerabil în ultimii ani şi din ce în ce mai mulţi jucători şi-au făcut apariţia în piaţă, Thomas Adam este de părere că mai e loc de dezvoltare, mai ales pe segmentul de bunuri de necesitate imediată. În cazul acestora livrarea se face în doar 10-15 minute. În România, livrările se operează de la 30 de minute în mod normal, la câteva ore, în funcţie de retailer, platformă şi tipul de produse cumpărate.

„Trebuie să ne diferenţiem în mai multe aspecte. Pe de o parte, trebuie să avem produse diferite faţă de ceilalţi, iar de pe altă parte să avem un brand al nostru. Ne axăm foarte mult pe partea de bio şi vegan“.

Grovy şi-a construit un sistem prin care în magazin se află o persoană care alege produsele comandate de către client, o alta se asigură în permanenţă că există stocuri suficiente şi o a treia persoană se ocupă exclusiv de livrare. Datorită acestui lucru timpul de livrare este mic.

Thomas Adam spune că îşi doreşte să extindă platforma de livrare, iar momentan se află în discuţii cu investitori pentru o rundă de finanţare. De asemenea, antreprenorii au semnat deja primul contract de închiriere a unui spaţiu în Praga, iar în Varşovia, de curând, au deschis o companie. Astfel Grovy va fi disponibil şi în aceste pieţe.