Romgaz, una dintre companiile statului, şi-a prezentat noua strategie pentru perioada 2021-2030: NetZeRomGAZ. Compania cu 14,3 mld. lei capitalizare vrea să reducă emisiile de carbon cu cel puţin 10%

Autor: Tibi Oprea 04.11.2021

Producătorul şi furnizorul român de gaze naturale Romgaz (simbol bursier SNG), controlat în proporţie de 70% de statul român prin Ministerul Energiei, a anunţat joi la Bursa de Valori Bucureşti noua abordare strategică a companiei propusă pentru perioada 2021-2030, care este orientată spre creşterea sustenabilă a valorii adăugate pentru societate, angajaţi şi acţionari deopotrivă.

Printre obiectivele strategice asumate, Romgaz vrea să reducă emisiile de carbon, metan şi alte gaze cu minimum 10% şi estimează o marjă EBITDA (profitul înainte de taxe şi impozite) cuprinsă între 25% şi 40%.

Strategia Romgaz 2021-2030 defineşte opţiunile strategice şi direcţiile de acţiune în contextul tranziţiei verzi şi digitale spre dezvoltarea durabilă a companiei.

„Decarbonizarea reprezintă o preocupare prioritară pentru compania de stat, fapt pentru care, în contextul schimbărilor climatice înregistrate la nivel global, ambiţia noastră viitoare este <NetZeRomGAZ, respectiv obţinerea de profit prin producţia şi comercializarea hidrocarburilor şi a energiei electrice inclusiv din surse regenerabile, în condiţii de eficienţă şi dezvoltare a afacerii cu atingerea de emisii nete zero de dioxid de carbon până în anul 2050”, se arată în raportul publicat la BVB.

Romgaz va continua să dezvolte portofoliul de resurse cu accent pe atenuarea efectelor generate de schimbările climatice, cu concentrarea pe hidrocarburi reziliente, pe siguranţă şi fiabilitate operaţională.

Electricitatea şi energia cu emisii reduse de dioxid de carbon, cu folosirea la scară a surselor regenerabile de energie, concomitent cu căutarea unor poziţii în hidrogen şi dezvoltarea unui portofoliu de clienţi pentru gaze care să completeze aceste energii cu emisii reduse de carbon, reprezintă de asemenea direcţii de acţiune ce se desprind din opţiunile strategice definite.

„Transformarea digitală a companiei şi susţinerea inovaţiilor pentru a permite noi modalităţi de a interacţiona cu clienţii, de a creşte eficienţa şi de a sprijini noile direcţii de dezvoltare, vor înlesni relaţii pe termen lung şi egal profitabile cu piaţa şi cu mediul social”, se mai arată în raport.

Dezvoltarea resurselor umane pentru trecerea la tendinţele viitoare în domeniul energiei durabile completează lista direcţiilor propuse, pe lângă implicarea companiei în proiecte de susţinere a activităţilor reziliente de mediu, a activităţilor de instruire şi dezvoltare a cunoştinţelor la nivelul publicului larg şi a celor menite să pregătească societatea pentru o viaţă fără emisii de carbon.

Strategia este disponibilă pe pagina de internet a Romgaz – www.romgaz.ro, Secţiunea Investitori – Guvernanţă Corporativă – Programe şi Strategii.

Romgaz are 14,3 miliarde de lei capitalizare. Acţiunile SNG înregistrează o creştere de 32,2% de la începutul anului, pe fondul unor tranzacţii de 485 de milioane de lei, arată datele BVB.