Comerţul tradiţional mai numără doar 18.000 de magazine în mediul urban: Una din trei unităţi a fost închisă în ultimii patru ani

Autor: Cristina Roşca 08.11.2021

Comerţul tradiţional e pe cale de dispariţie în mediul urban, dat fiind că mai sunt doar 18.000 de magazine, cu 31% mai puţine ca în 2017, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Market Vector.

Declinul poate fi pus în special pe seama dezvoltării accelerate a comerţului modern, mai ales în mediul urban, unde reţelele internaţionale s-au extins cel mai puternic. Momentan, cu adevărat, dintre jucătorii din comerţul modern, doar Profi a mers în rural. În rest, acesta a rămas terenul de luptă al comerţului tradiţional.

În acest context, în mediul urban, densitatea a scăzut în ceea ce priveşte magazinele alimentare mici şi mari, brutăriile sau patiseriile, la doar două unităţi per mia de locuitori. Cea mai mică densitate este în oraşele principale şi cele mai dezvoltate din punct de vedere economic, în frunte cu Bucureştiul, urmat de Timişoara, Cluj sau Iaşi, unde sunt şi cele mai multe magazine moderne.