eMAG aşteaptă vânzări de 615 mil. lei de Black Friday 2021, cu 5% mai mult decât în 2020. Cel mai mare retailer online organizează evenimentul într-o singură zi

Autor: Alexandra Cepăreanu 08.11.2021

eMAG, cel mai puternic retailer online din România şi unul dintre cei mai mari jucători din regiune, cu afaceri de peste 8 miliarde de lei la finalul anului trecut, estimează vânzări în valoare de aproximativ 615 milioane de lei de Black Friday din acest an, cu 5% mai mult comparativ cu anul precedent, şi se aşteaptă ca 6 din 10 clienţi să plătească cu cardul, arată un comunicat transmis de reprezentanţii companiei.

„De Black Friday ai ocazia să faci economii la ceea ce îţi trebuie sau pur şi simplu la ceea ce îţi place. Am negociat şi noi şi sellerii din Marketplace cu mii de producători şi am concentrat acest efort pentru o singură zi, ziua cu cele mai multe reduceri din an, 12 noiembrie. Am investit masiv într-un nou depozit, în tehnologie şi în reţeaua easybox pentru a le da oamenilor ocazia să se bucure de o experienţă bună în ecommerce”, a spus Tudor Manea, CEO al eMAG.

De asemenea, reprezentanţii eMAG se aşteaptă ca plăţile cu cardul să crească în ziua de Black Friday din acest an având în vedere că numărul de clienţi activi în mediul online a crescut substanţial în urma contextului pandemic.

„În ultimul an, un număr semnificativ de clienţi noi au făcut prima comandă online. Cei care comandau deja şi-au diversificat coşul de cumpărături cu produse din categorii noi şi au folosit tot mai mult plata cu cardul, care, de Black Friday, poate ajunge până la 60%, în creştere faţă de anul trecut.”

În topul categoriilor de interes ale clienţilor se regăsesc electrocasnicele mici, ce au înregistrat o creştere faţă de anul trecut, dar şi televizoare, haine, telefoane mobile şi electrocasnice mari, potrivit unui studiu realizat în luna octombrie de firma de cercetare de piaţă Kantar România, au mai transmis reprezentanţii eMAG.

Potrivit studiului Kantar România, 90% dintre români au auzit de Black Friday, iar cei care vor să cumpere intenţionează să aloce, în medie, peste 2.200 de lei, cel mai mare buget comparativ cu anii precedenţi.

În ceea ce priveşte livrarea comenzilor, eMAG are o reţea de 2.000 de unităţi easybox, dublu faţă de anul trecut, care pot fi folosite de către clienţi pentru a-şi ridica produsele comandate.  

„Pentru a livra toate comenzile până pe data de 26 noiembrie 2021, am suplimentat numărul de angajaţi cu 600 de oameni la depozite şi în zona de customer care. Clienţii vor putea opta pentru livrare la unul dintre cele peste 2.000 de easybox-uri din toată ţara, de unde pot ridica produsele la orice oră din zi şi din noapte, pentru ridicarea de la unul din cele 21 de showroom-uri eMAG, pentru livrare prin curier sau pot ridica de la oficiile poştale.”

De asemenea, clienţii Genius activi şi cei care testează, vor beneficia de transport gratuit şi vor primi o notificare la startul evenimentului. În prezent, eMAG Genius este disponibil pentru peste 10 milioane de locuitori din 353 de localităţi din ţară.

„În această perioadă, locuitorii din majoritatea oraşelor din ţară pot încerca gratuit acest serviciu timp de trei luni.”

eMAG a achizţionat din timp stocurile de marfă pentru cea de-a 11-a ediţie Black Friday, eveniment cu ocazia căruia va fi utilizat şi noul hub de la Joiţa, dezvoltat în urma unei investiţii de aproape 100 de milioane de euro (494,8 mil. lei).

„Investiţiile realizate în ultimii ani în extinderea depozitelor care acum se întind pe o suprafaţă de 250.000 de metri pătraţi, de patru ori mai mare faţă de cea a Casei Poporului, au asigurat spaţiul necesar pentru a fi păstrate stocurile suplimentare de produse achiziţionate special din timp în pregătirea Black Friday. În plus, eMAG a investit 4,5 milioane de euro în tehnologie, dintre care 2,3 milioane au mers către achiziţia de servere noi”, au mai transmis reprezentanţii eMAG.