ZF Live. Matei Bălăiţă, consilier economic, Ambasada României în SUA: Accesul pe piaţa americană este scump, dar şi beneficiul este foarte mare.Există foarte mult talent antreprenorial şi tehnologic în România, care trebuie exploatat şi scos la suprafaţă“

Autor: Alexandra Matei 09.11.2021

Înainte de pandemie, România vindea pe piaţa americană servicii de 1,5 mld de dolari pe an, însă acest target ar trebui să fie de aproximativ 1 miliard de dolari pe lună.

Matei Bălăiţă, consilier economic în cadrul Ambasadei României în SUA, susţine că interesul firmelor româneşti pentru piaţa americană este în continuă creştere. Pentru a stimula acest interes este nevoie de un dialog eficient între România şi SUA şi de o întâlnire a ofertei româneşti cu cererea americană de servicii.

„Avem solicitări din partea companiilor româneşti care vor să intre pe piaţa americană. Accesul pe piaţa americană este scump, dar şi beneficiul este foarte mare. Este piaţa cu cel mai mare potenţial de câştig din lume. E nevoie de un dialog de calificare la început, pentru a vedea care este intenţia firmei româneşti şi capacitatea ei. A crescut interesul firmelor româneşti pentru piaţa americană. Am văzut acum trei ani de zile circa 20 de firme româneşti interesate de piaţa americană, iar acum doi ani, înainte de izbucnirea pandemiei, numărul lor aproape că s-a triplat. Au fost foarte multe start-up-uri care primiseră deja finanţare în România pe care am reuşit să le prezentăm pe piaţa americană şi să le punem în contact cu cei care promovează comerţul şi investiţiile. Noi suntem facilitatori şi încercăm să creăm tot felul de evenimente care pun oferta românească şi cererea americană de servicii la un loc“, a spus Matei Bălăiţă, consilier economic în cadrul Ambasadei României în SUA, la emisiunea zilnică de business ZF Live.