De ce plăteşte asigurătorul un parbriz de 5.400 lei, dacă acesta este, de fapt, 1.500 lei ? De ce asigurătorii acceptă plăţi exagerate către service-uri? Cât de normal este ca o companie de asigurări să plătească de 3 ori valoarea unei piese sau reparaţii, în timp ce pentru o persoană fără asigurare Casco, preţul este mult mai mic

Autor: Mircea Nica 09.11.2021

În mod normal ar trebui să plătească mai puţin un mare cumpărător, care are o colaborare cu unitatea respectivă sau reprezentanţa.

Piaţa asigurărilor din România, o industrie puternic concentrată pe zona asigurărilor auto, se confruntă de mulţi ani cu o situaţie anormală privind valoarea unei piese sau reparaţia pentru o maşină. În timp ce asigurătorii plătesc chiar şi de trei ori preţul unei piese sau unei reparaţii, separat pentru un individ, fără asigurare Casco, reperaţia poate ajunge la o valoare de semnificativ mai mică.

Astfel, ajungem la un caz real al unui asigurat Omniasig, N.M. Persoana aceasta, care are un autoturism marca Ford Fiesta, a fost pus în situaţia de a-şi repara parbrizul pe asigurarea Casco emisă de Omniasig.