Afaceri de la zero. Adrian Niculescu aşteaptă afaceri de 400.000 euro cu Neovision, o firmă prin care dezvoltă site-uri şi servicii tech pentru companii

Autor: Georgiana Mihalache 11.11.2021

„Cred că orice business are nevoie de produse digitale, fie că este prezenţa online - website-ul, fie că este magazinul online sau un software intern care îl ajută să facă ceva mai bine sau mai repede decât concurenţa“.

Adrian Niculescu a lăsat în 2015 tenisul de perfor­man­ţă pentru a intra în lumea busi­nessului, atras de o opor­­tunitate de fonduri eu­ro­­pene. A ales domeniul IT şi, alături de alţi pa­tru partneri, a pornit Neovision, o com­pa­nie tech care dezvoltă servicii şi produse di­gi­tale pentru businessuri. Investiţia totală a fost de 50.000 euro, dintre care jumătate au venit din fonduri europene, iar restul din surse proprii.

„Tatăl meu mi-a spus că este o opor­tu­nitate pe fonduri europene să pornim un busi­ness. Eu reluasem legătura cu Teo, care este unul dintre partenerii mei din firmă, îl cu­noş­team de la tenis, şi am zis că e oportu­ni­tatea să aplicăm. Am căutat domeniul care să fie eligibil şi pentru fonduri. Ne-am axat pe IT pentru că era primul pe grila de punc­taj. Am mai luat un partener – pe Dragoş, am zis să începem o firmă de hos­ting. Am câştigat un proiect făcut în două zi­le împreună cu tata“, a povestit Adrian Niculescu.

Timp de un an şi jumătate, cei trei antreprenori au învăţat ce înseamnă un business şi care sunt aspectele care trebuie adaptate, iar spre finalul anului 2016 şi-au mutat atenţia spre zona de dezvoltare de site-uri. „Am lucrat la început cu câţiva free­lanceri, ne-am crescut echipa, am creat un portofoliu. Din 2018 până acum am tot crescut pe piaţa din România, în diferite industrii. Cred că orice business are nevoie de produse digitale. Fie că este prezenţa online – website-ul, fie că este magazinul online sau un software intern care îl ajută să facă ceva mai bine sau mai repede decât concurenţa“, a mai spus Adrian Niculescu.

În prezent, Neovision numără o echipă de 12 angajaţi, dintre care cinci sunt parte­neri şi acţionarii companiei – Adrian Nicu­les­cu, Teodor Bara, Dragoş Manea, Vlad Anton şi Dragoş Virbănescu.

Majoritatea clienţilor Neovision vin din recomandări, acesta fiind un specific al industriei de IT. Companiile care apelează la soluţiile digitale oferite de Neovision sunt din sănătate, energie verde, telecomu­ni­caţii, retail, finanţe, fintech.

„Unul dintre cele mai provocatoare proiecte, care ne-au şi ajutat la dezvoltarea unor proiecte mai sănătoase, a fost pentru o companie care face mentenanţă pentru staţii de epurare a apei şi aveam nevoie de o soluţie de monitorizare a parametrilor staţiei. Am luat toate zonele de business care le creau probleme sau întârzieri şi am încercat să includem tehnologia în fiecare“, a mai spus Adrian Niculescu.

El a precizat că cel mai scump proiect digital vândut a costat 200.000 euro, însă pentru un proiect care a durat mai bine de un an.

„Pe lângă serviciile absolut necesare, internet, curent, aliaţii noştri sunt Vodafone, de la care ne luăm toate device-urile“, a mai explicat fondatorul Neovision.

El a spus că a lucrat pentru peste 100 de proiecte pentru clienţi diferiţi în ultimii patru ani, iar în prezent developerii Neovision lucrează active la cinci proiecte, având alte peste 30 în mentenanţă.

În 2020, cifra de afaceri a companiei a fost de 200.000 euro, iar pentru anul acesta planurile sunt de dublare a nivelului din anul anterior.

„Sunt două lucruri mari la care lucrăm. Primul este extinderea pe pieţele externe. Momentan vrem să începem să vindem în Europa de Vest şi America, tocmai pentru că acolo ne mai generăm un avantaj competeţional, putem să ne mărim preţurile faţă de cele din România, dar în acelaşi timp pot să fie mai mici decât cele plătite de un american către o agenţie locală care dezvoltă la acelaşi nivel ca noi. Al doilea obiectiv este să ne creăm un produs propriu să împărţim veniturile în mai multe părţi“, a mai precizat Adrian Niculescu.

El a precizat că procesul de învăţare a tot ceea ce înseamnă lumea de business a durat mai bine de un an jumătate, timp în care inspiraţia a găsit-o în cărţi, în discuţiile cu mentorii, în experienţa cu primii clienţi.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business.