Spotify îşi extinde afacerile: gigantul de streaming cumpără compania de audiobooks Findaway

Autor: Andrei Şerbănescu 14.11.2021

Spotify Technology SA a fost de acord să achiziţioneze Findaway, o companie de cărţi audio care oferă gigantului suedez de streaming produse suplimentare pe piaţă, alături de muzică şi podcasturi, potrivit Bloomberg.

Findaway este un distribuitor pentru multe servicii de cărţi audio, editori şi autori şi va continua să-şi servească vechii clienţi chiar şi după încheierea tranzacţiei. Condiţiile financiare nu au fost dezvăluite.

Achiziţia marchează cea mai importantă investiţie a Spotify în cărţi audio şi este cel mai recent semn al ambiţiei sale de a creşte dincolo de o aplicaţie muzicală.

„Scopul este ca ascultătorii Spotify să poată cumpăra orice carte audio din lume”, a spus Gustav Soderstrom, directorul de cercetare şi dezvoltare al companiei. „Dacă eşti un adevărat consumator de podcasturi cu temă poliţistă, vei cumpăra şi audiobookuri de acelaşi gen”.

Spotify a testat terenul cărţilor audio timp de câţiva ani, oferind gratuit unele titluri clasice, cum ar fi „Jane Eyre”. Compania a vândut şi o carte audio scrisă de jurnalistul Malcolm Gladwell.

Firma se aşteaptă ca achiziţia să se încheie în acest an, moment în care va începe să adauge mai multe cărţi audio la serviciul său. Editorii şi autorii care lucrează la Findaway trebuie să fie de acord să distribuie pe Spotify.

Spotify va vinde cărţi audio individuale tuturor utilizatorilor săi. Autorii şi editorii care folosesc propria technologie de procesare a plăţilor vor putea păstra toate vânzările, iar ceilalţi, care folosesc tehnologia Spotify, vor împărţi veniturile. Autorii independenţi îşi vor putea distribui şi singuri cărţile, dacă doresc.

Findaway îşi va menţine sediul în Solon, Ohio şi va continua să fie condusă de fondatorul şi directorul executiv Mitch Kroll.

Audible de la Amazon.com Inc. este jucătorul dominant pe piaţa cărţilor audio. Spotify speră să intre puternic în cursă, punând o întreaga bibliotecă la îndemâna celor aproape 400 de milioane de utilizatori ai săi.