Lupta pentru comerţul online de alimente, o piaţă de 200-250 mil. euro, se intensifică. eMAG, Rohlik, un jucător din Cehia, şi Grovy, o platformă de livrare ultrarapidă, cele mai noi nume în ring. Primii care au făcut paşi în domeniu au fost lanţurile de hipermarketuri şi supermarketuri, care au vrut să prindă valul care va veni
♦ În pandemie, online-ul şi livrările de bunuri de larg consum au devenit mult mai vizibile şi mai căutate, iar piaţa a atras atenţia unor noi nume ♦ Ţinta: vânzări de 1 mld. euro în mediul virtual doar pe bunuri de larg consum până în 2025.
Comerţul online a ajuns anul trecut în România să deţină o cotă de piaţă de circa 1% din totalul vânzărilor de alimente şi alte bunuri de larg consum după ce limitarea libertăţii de mişcare şi teama de boală i-au determinat pe mulţi consumatori să se orienteze către acest canal. La o piaţă de circa 20 mld. euro, vânzările în mediul virtual pot fi estimate la circa 200 mil. euro în 2020, de 3-4 ori mai mari ca în ultimul an de dinaintea pandemiei, conform calculelor ZF pe baza informaţiilor din piaţă.
Trendul ascendent a continuat şi în 2021 când, deşi multe dintre restricţii s-au temperat şi panica s-a mai estompat şi ea, consumatorii şi-au păstrat o serie de obiceiuri căpătate în pandemie. Ritmul de creştere nu mai e însă la fel de rapid.