eMAG Black Friday 2021: tendinţe în comerţul online pentru anii următori

Ziarul Financiar 13.11.2021

Diversificarea mare a coşului de cumpărături, comenzile din aplicaţia de mobil, serviciul Genius, plata cu cardul şi creşterea spectaculoasă a livrărilor în easybox sunt tendinţele ediţiei din 2021.

Black Friday 2021 marchează cele mai importante tendinţe privind dezvoltarea comerţului online în România. Diversificarea mare a coşului de cumpărături, comenzile din aplicaţia de mobil, serviciul Genius, plata cu cardul şi creşterea spectaculoasă a livrărilor în easybox sunt tendinţele ediţiei din 2021.

Românii au comandat peste 2,2 milioane de produse din toate categoriile, din ofertele eMAG şi ale 8.300 de selleri din Marketplace, în creştere cu aproape 27% comparativ cu anul precedent. Valoarea comenzilor a urcat cu 24 milioane lei faţă de anul trecut, pană la 609 milioane lei.

Rezultatele confirmă principala tendinţă din ecommerce - diversificarea coşului de cumpărături şi integrarea comenzilor online în rutina zilnică de cumpărături. În ediţia din acest an, clienţii au adăugat în coş, în medie, 4 produse din categorii diferite, iar clienţii Genius au avut, în medie, 6 produse pe comandă, beneficiind în plus de transport gratuit la easybox şi prin curier.
 

„Ediţia de anul acesta a Black Friday a scos în evidenţă ceea ce observasem pe parcursul anului - cumpărăturile online au devenit o constantă în viaţa de zi cu zi a clienţilor, iar Genius este noul mod de a face cumpărături. Clienţii au comandat din toate categoriile, foarte multe produse pentru casă şi gradină, gadget-uri, cosmetice şi produse de întreţinere personală, dar şi haine şi cadouri pentru sărbătorile de iarnă. Pe lângă tendinţa de a comanda orice online, în ceea ce priveşte modul în care folosesc ecommerce, clienţii comandă în primul rând din aplicaţia mobilă, plătesc cu cardul online pentru că este mai simplu şi sigur şi aleg livrările predictibile la easybox,” a declarat Tudor Manea CEO eMAG.

 

Tendinţele evidenţiate de Black Friday 2021 la eMAG

 

 

O diversitate de oferte construită de peste 8.300 de comercianţi online

Clienţii s-au obişnuit să comande online atunci când au nevoie de ceva şi se aşteaptă să descopere oferte bune de la comercianţi. Diversitatea oferită anul acesta de Black Friday şi rezultatele obţinute nu ar fi fost posibile fără efortul celor peste 8.300 de parteneri, IMM-uri de comerţ din Marketplace care au primit comenzi pentru ofertele pregătite. Anul acesta sellerii din Marketplace au vândut 554.000  de produse, ceea ce arată potenţialul acestui canal.

 

Top categorii de produse comandate

 

 

Produse speciale de Black Friday 2021