Sphera Group, administratorul KFC şi Pizza Hut în România, raportează profit de 28 mil. lei la nouă luni din 2021 şi vânzări de 729 mil. lei, plus 45%. În T3/2021, vânzările grupului au crescut cu 44%, iar profitul s-a majorat cu 30%

Autor: Cristina Bellu 15.11.2021

Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a raportat în primele nouă luni ale anului un profit de 28 mil. lei (excluzând impactul adoptării IFRS 16), faţă de pierderea netă de 4,7 mil. lei înregistrată în perioada similară a anului trecut, în timp ce vânzările în restaurante s-au cifrat la 728,7 mil. lei, echivalentul unei creşteri de 45%.

În ceea ce priveşte performanţa individuală, în primele nouă luni ale anului 2021, toate mărcile de pe cele trei pieţe de activitate, România, Italia şi Republica Moldova, şi-au îmbunătăţit performanţa faţă de aceeaşi perioadă a anului 2020. Astfel, vânzările CFF (Taco Bell) au crescut cu 75%, USFN Moldova (KFC Moldova) cu 54%, USFN România (KFC România) cu 48%, USFN Italia (KFC Italia) cu 36% şi ARS (Pizza Hut) cu 25%.

În T3/2020, vânzările consolidate ale grupului s-au ridicat la 284,2 mil. lei, în creştere cu 44% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, notează raportul financiar al companiei.

În perioada analizată, vânzările generate în România au contribuit cu 247,9 milioane lei, Italia cu 33,1 milioane lei în timp ce în Republica Moldova grupul a marcat afaceri de 3,2 milioane lei.

“Trimestrul trei a fost unul excelent pentru Sphera Franchise Group. Am continuat aceeaşi dinamică de creştere pe piaţa românească şi moldovenească ca şi în trimestrul precedent, dar am completat-o ​​cu o performanţă îmbunătăţită în Italia, datorită relaxării restricţiilor impuse de autorităţi”, spune Călin Ionescu, Directorul General al Sphera.

La nivel de brand, în T3/2021, KFC a adus venituri totale de 243,4 milioane lei, Pizza Hut – 26,7 milioane lei şi Taco Bell 14 milioane lei. Profitul de exploatare în restaurante  a fost de 35 milioane lei, o creştere cu 24% faţă de T3/2020.

“Deoarece cheltuielile generale şi administrative au crescut cu 21%, ajungând la 13,1 milioane lei, profitul din exploatare în T3/2021 a fost de 21,9 milioane lei, o creştere cu 26% % faţă de T3/2020. Costurile financiare sau dublat din cauza impactului negativ al cursului valutar, ajungând la 2 milioane lei, în timp ce veniturile financiare au înregistrat o scădere cu 12%, ajungând la 0,8 milioane lei”, se specifică în raportul grupului.

În consecinţă, grupul a încheiat T3/2021 cu un indicator EBITDA de 32,1 milioane lei, plus 21% (EBITDA normalizat de 29,8 milioane lei, plus 11% faţă de anul trecut), profit brut de 20 milioane lei, plus22% şi un rezultat net de 22,9 milioane lei, plus 30%.

“Suntem încrezători, dar mai rezervaţi cu privire la perspectivele pentru ultimul trimestru al anului, în special în contextul introducerii certificatului verde, care a devenit obligatoriu pentru accesul în interior. De la introducerea acestei măsuri, toţi operatorii economici din sectorul HoReCa şi din retail, inclusiv noi, au înregistrat o scădere moderată a vânzărilor din cauza traficului mai scăzut. Cu toate acestea, chiar şi cu previziuni uşor ajustate pentru acest an, estimăm atingerea unui prag istoric de 1 miliard de lei, un nou reper pentru Sphera Franchise Group”, concluzionează Valentin Budeş, directorul financiar al Sphera.

Sphera Franchise Group deţine francizele KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România şi dezvoltă brandul KFC şi în Republica Moldova şi Italia.