Transport Trade Services, cel mai mare transportator de mărfuri pe Dunăre, a raportat un profit net de 57,4 mil. lei la nouă luni din 2021, plus 60% faţă de rezultatul din aceaaşi perioadă din 2020, la afaceri de 451 mil. lei, plus 20%

Autor: Tibi Oprea 15.11.2021

Transport Trade Services (TTS), cel mai mare transportator de mărfuri pe Dunăre, a încheiat primele nouă luni din 2021 cu un profit net de 57,35 mil. lei, în urcare cu 60,2% comparativ cu ianuarie-septembrie 2020, la o cifră de afaceri consolidată de 451 mil. lei, plus 20%, arată calculele realizate de ZF pe baza datelor din raportul trimestrial publicat luni la BVB.

Creşterea cifrei de afaceri a fost atât rezultatul creşterii volumelor transportate şi operate la nivel de grup, cât şi al contribuţiilor directe ale cifrelor de afaceri realizate de filialele grupului.

Creşterea profitului net a fost în valoare absolută în linie cu creşterea rezultatului din exploatare (plus 21,5 mil. lei faţă de plus 23,5 mil. lei), diferenţa povenind din creşterea impozitului pe profit cu 2,5 mil. lei.

Valoarea EBITDA la nouă luni din 2021 a fost de 112 mil. lei, mai mare cu 28 mil. lei faţă de aceeaşi perioadă a anului 2020.

”Rezultatele bune obţinute în vară sunt datorate unui volum de marfă în creştere, oferit la transport atât de industria metalurgică  din regiune cât şi de agricultură. Recolta de cereale este bună. Condiţiile de navigaţie au fost bune până la jumătatea lunii septembrie când a scăzut debitul de apă pe Dunăre. În prezent se lucrează intens, fiind multă marfă de transportat, se urmăreşte prognoza meteo pentru planificarea voiajelor, nivelul apei fiind singurul factor de risc care ar putea afecta condiţiile de navigaţie”, spune Petru Ştefănuţ, CEO al TTS.

Volumul mărfurilor transportate şi operate de Grupul TTS în T3/2021 a fost de 4,5 mil. tone, cu 20% mai mare faţă de T3/2020, în timp ce la nivelul primelor nouă luni din 2021 volumul a fost de 11,8 mil. toane cu 11,8% mai mare faţă de nouă luni din 2020.

Principalii factori care au contribuit la creşterea volumelor au fost repornirea economiei la nivel global şi recolta agricolă din 2021, în condiţiile unui nivel al Dunării care a asigurat în mare parte condiţii favorabile de navigare.

Pe tipuri de operaţiuni (transport şi operare) şi pe tipuri de contracte, volumul de mărfuri transportate pe cale fluvială la nivel de grup înregistrează o creştere de 16,8% faţă de primele 9 luni din 2020, susţinută în principal de creşterea pe mărfuri minerale.

În aceeaşi perioadă volumul de mărfuri agricole transportat a crescut cu 1,4%. Această creştere  vine după ce la jumătatea anului 2021 s-a înregistrat o scădere de 19%, şi se datorează recoltei  bune din 2021 care a deteminat creşterea cu 40% a volumului de mărfuri agricole transportat pe  cale fluvială în T3/2021.

Ponderea principală în CAPEX la 9 luni 2021 o reprezintă investiţiile NAVROM, respectiv 9 mil. euro (9,9 mil. euro bugetat pe întreg anul). În noiembrie 2021 s-a finalizat investiţia realizată de TTS în  modernizarea portului Olteniţa, operat de TTS Porturi Fluviale, cu o valoare totală de 1,2 mil. euro.

Tot în 2021, Canopus Star a finalizat prima parte a investiţiei prin care se urmăreşte extinderea  capacităţii de operare prin crearea posibilităţii de operare simultană a două nave maritime sau  a unei nave maritime cu mai multe nave fluviale. Investiţia urmează a se finaliza în prima parte  a anului 2022 şi va avea o valoare estimată de 3 mil. euro.

Cei mai mari acţionari ai TTS sunt Alexandru Mircea Mihăilescu (25,26%), NN Group (10,2%), Ion Stanciu (7,07%), Aegon Pensii (6,46%), Paval Holding (5,33%) şi Utilico Emerging Markets (5%).

Compania are 705 mil. lei capitalizare, iar acţiunile TTS înregistrează o creştere de 9,1% în ultima lună, pe fondul unor tranzacţii de 22 mil. lei, arată datele BVB. TTS a intrat la tranzacţionare la bursa locală pe 14 iunie 2021.