ZF Investiţi în România! Andrei Duţă, Realpad: Avem deja 6.000 de locuinţe de la 15 dezvoltatori din România în platforma noastră de managementul vânzărilor. Ne extindem spre Cluj şi ne uităm la Timişoara şi Iaşi

Autor: Alex Ciutacu 29.11.2021

♦ Compania este prezentă în 12 ţări, iar platforma înrolează 50.000 de unităţi de la 100 de dezvoltatori la nivel european.

Proptech-ul ceh Realpad a înrolat deja 6.000 de locuinţe de la 15 dezvoltatori imobiliari din România în platforma care funcţionează ca o soluţie de management al vânzărilor, în contextul în care compania a intrat în piaţa locală în urmă cu mai puţin de doi ani, a explicat Andrei Duţă, country manager, Realpad, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„În România am intrat de un an şi jumătate, aproape doi ani, şi vorbim aici deja de 15 dezvoltatori cu peste 20 de proiecte. (...) Doar în România avem 6.000 de unităţi. Ne dorim să ne extindem cam cu 50% în fiecare an, avem deja un plan bine stabilit pentru 2022 în care să ai angajăm câţiva oameni în echipa de vânzări pentru a putea grăbi tot procesul“. 

Compania Realpad a apărut în Cehia în 2014 şi dezvoltă soluţii software pentru piaţa rezidenţială, încadrându-se în categoria jucătorilor din „proptech“. Platforma este prezentă în 12 ţări, iar în total a înrolat până acum circa 50.000 de apartamente, împărţite în 250 de proiecte de la 100 de dezvoltatori activi. 

„Până acum avem 15 clienţi în România, printre care câteva nume imporante precum Hagag, Bog’Art cu Art City, am semnat de curând şi un contract la Cluj cu cei de la Transilvania Smart City, care doreşte să fie unul dintre cele mai mari complexuri rezidenţiale de la noi din ţară“.

Soluţiile companiei care sunt prezente şi pe piaţa din România sunt împărţite în trei module: unul de tip CRM prin care este gestionat procesul de vânzare, unul de customer care prin intermediul căruia cei care cumpără locuinţe rămân conectaţi cu dezvoltatorul până la finalizarea proiectului, şi un altul pentru zona tehnică, dedicat managementului inspecţiilor finale, predărilor şi cererilor de garanţie. 

„Spre exemplu, Hagag a integrat toate departamentele, inclusiv contabilitatea, vânzările şi juridicul să funcţioneze în acelaşi loc şi schimbul de date să se facă mult mai rapid. (...) Dn informaţiile noastre dezvoltatorii câştigă cam 30% din timpul pe care îl pierdeau înainte pe nişte procese repetitive ca trimiterea ofertelor sau generarea contractelor“. 

După ce a reuşit deja să deschidă şi că contureze biroul din Bucureşti, Realpad se uită şi alte zone din ţară, unde ar putea să câştige clienţi şi chiar să deschidă birouri.

„Ne uităm la mărimea oraşelor şi în funcţie de mărime ne putem da seama şi câţi  dezvoltatori rezidenţiali avem pentru că platforma este dedicată doar noilor ansamble. Spre exemplu, Clujul a adoptat foarte mult tehnologia în ultimii ani, dar plănuim să mergem către Iaşi şi către Timişoara în perioada următoare“. 

La nivel european compania are 30 de angajaţi şi venituri de 600.000 de euro, iar filiala din România înseamnă 3 angajaţi la acest moment şi venituri de câteva zeci de mii de euro. Andrei Duţă spune că este în căutare pentru a angaja dezvoltatori software şi în România, dincolo de oameni de vânzări.

Tehnologia începe să intre din ce în ce mai mult în procesele din sectorul imobiliar, iar următorul deceniu ar putea aduce tehnologia de VR (Virtual Reality) şi în procesul de vizionare din piaţa locală. 

„Unul dintre clienţii noştri foloseşte un sistem foarte interesant de prezentare a locuinţelor, printr-un sistem VR. Se pun ochelarii şi este creată în spate o machetă a casei şi clienţii când merg la vizionare şi văd cum arată spaţiul va avea un alt impact în decizia de achiziţie. (...) Cred că în România mai durează undeva la 10 ani, astfel încât generaţia actuală să ajungă la o vârstă mai înaintată iar cei care sunt mici acum vor fi mult mai obişnuiţi cu tehnologia pentru că au crescut cu ea. Cred că în 10 ani fiecare dezvoltator va avea acest lucru“. 

În discuţia despre piaţa rezidenţială din România versus cea din Cehia, invitatul a explicat că se aşteaptă la o creştere mult mai accelerată în piaţa din România în acest moment. 

„În Cehia preţul mediu pe mp este de 5.000 de euro, iar în România la 1.500, aproape 2.000 de euro pe mp. Acolo lucrurile au devenit mult mai grele pentru că şi întregul proces de construcţie şi aprobare durează între 8 şi 10 ani. În România este mult mai uşor şi ritmul este mult mai accelerat. Noi credem că vom avea o creştere mult mai rapidă în România decât s-a întâmplat în Cehia până acum“.