Maria Necşulescu, Jidvei: Una dintre lecţiile învăţate în pandemie a fost că businessul cu vin nu trebuie să reprezinte mai mult de 70% din total. Estimăm 200 mil. lei din vânzarea de vinuri în 2021

Autor: Cristina Roşca 16.11.2021

♦ Grupul Jidvei, unul dintre cei mai mari jucători din producţia şi vânzarea de vin din România, operează businessul prin mai multe companii, cea mai mare fiind Jidvei SRL Filiala Alba, cu afaceri de 144 mil. lei anul trecut, minus 25% faţă de 2019 ♦ În total însă, businessul cu vin a crescut până spre 275 mil. lei, conform calculelor ZF pe baza datelor confidas.ro ♦ Jidvei administrează circa 2.500 de hectare de viţă de vie şi anual îmbuteliază aproximativ 18 milioane de litri de vin ♦ Grupul are şi o fermă de animale şi o fabrică de lactate şi activităţi în turism.

„Anul 2020 a fost unul plin de provocări, care ne-a pus tuturor la încercare creativitatea, flexibilitatea şi viziunea pe termen lung asupra unei ecuaţii cu multe necunoscute. Putem spune că 2021 a însemnat o realiniere la linia strategică a companiei. Creşterea vânzărilor cantitative a fost de două cifre (peste 10% - n.red.), pe ambele canale de vânzare (retail şi HoReCa – n.red.), dar cu un avans mai mare pe zona de distribuţie. Acest segment a fost semnificativ afectat în 2020 de restricţiile impuse în sectorul HoReCa“, explică Maria Necşulescu, director general adjunct, Jidvei.

Maria şi Ana Necşulescu, fiicele lui Claudiu Necşulescu, sunt implicate în business şi reprezintă a treia generaţie în această afacere.

Grupul Jidvei, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa de profil, e activ în retail – offline şi online; modern, tradiţional şi de specialitate – şi în HoReCa – respectiv restaurante, hoteluri şi baruri, dar şi evenimente precum nunţi sau botezuri.